هاشمی در جمع خبرنگاران:

افتتاح سه ایستگاه مترو در تهران/ پیشرفت‌های خوبی در حوزه ریلی داشتیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در حوزه ریلی داشتیم، گفت: به‌زودی سه ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 03December 2019

افتتاح سه ایستگاه مترو در تهران/ پیشرفت‌های خوبی در حوزه ریلی داشتیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز (سه‌شنبه) در حاشیه صد و هشتادمین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات شورای اقتصاد کشور اظهار داشت: تاکنون مبلغ یک و نیم میلیون یورو فاینانس برای خرید تجهیزات و دو میلیون یورو برای خرید واگن مصوب شده است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی در دولت مصوبات خوبی وجود دارد، اما به دلیل ناهماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی، این مصوبات اجرایی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از معاون اول رئیس جمهوری تقاضا کردیم که جلسه‌ای برگزار و این هماهنگی را ایجاد کنند. این جلسه قرار بود ساعت ۱۱ امروز برگزار شود، که لغو شد.

هاشمی در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی در تهران عنوان کرد: در این خصوص خوشبختانه پیشرفت خوبی داشتیم و برای تأمین فاینانس با بانک عامل در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه به‌زودی قراردادی بین بانک شهر و بانک کشاورزی منعقد و موضوع فاینانس مترو محقق می‌شود، گفت: متأسفانه باید اشاره کرد در حوزه تأمین اتوبوس عقب هستیم و در جلسه با معا‌ون اول رئیس جمهور این موضوع بررسی می‌شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه مجموعه شهرداری و شورای شهر باید در بودجه عمومی شهر، سهمی برای حمل و نقل عمومی در نظر بگیرند که تا کنون به همین صورت بوده است، افزود: ۵۰ درصد ساخت مترو بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد بر عهده دولت است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایستگاه فرودگاه و ایستگاه‌هایی در خطوط سه و شش منتظر تجهیزات متحرک مترو هستند، تصریح کرد: قول شهرداری تهران برای افتتاح ماهیانه یک ایستگاه مترو پابرجاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه عنوان کرد: به‌زودی سه ایستگاه دیگر در تهران افتتاح می‌شود.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره منشأ بوی بد تهران گفت: این بو از مرکز شهر تهران منتشر شده و هنوز دارند به دنبال منشأ آن می‌گردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار