سردار کمالی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

امکان تحصیل سربازان در دانشگاه‌ها همزمان با خدمت فراهم شد

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از امکان تحصیل سربازان در دو دانشگاه جامع علمی-کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۶ - 04December 2019

امکان تحصیل سربازان همزمان با خدمت در دانشگاه‌ها فراهم شدسردار «موسی کمالی» مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره امکان تحصیل سربازان در دانشگاه‌ها همزمان با خدمت اظهار داشت: از بهمن‌ماه امسال بر اساس توافقاتی که بین این قرارگاه و دانشگاه جامع علمی-کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید، به سربازان این اجازه ‌داده شد که در دوره‌های پودمان و تک‌درس این دو دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: طبق قانون، ادامه تحصیل در حین خدمت ممنوع است؛ اما به جهت اهمیتی که موضوع مهارت‌آموزی برای ما دارد، بنا داریم که اجازه دهیم سربازان در رشته‌های پودمانی ادامه تحصیل دهند.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: ادامه تحصیل تنها برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم امکان‌پذیر است و محل تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌های جامع علمی-کاربردی و فنی و حرفه‌ای خواهد بود که مسئول اجرای این طرح موسسه عالی آموزشی علمی و کاربردی نیروی انتظامی است.

سردار کمالی اضافه کرد: سربازان در زمان اوقات فراغت در این دوره پودمانی شرکت می‌کنند؛ البته شرکت سربازان داوطلبانه است و الزامی در آن نیست. همچنین سربازانی که در این کلا‌س‌ها شرکت کنند از ۵۰ درصد تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فعلاً این طرح به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد، گفت: این طرح در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و گیلان برگزار می‌شود و در صورتی که موفقیت‌آمیز بود، گسترش پیدا می‌کند.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره محتوای پودمان‌ها و رشته‌ها افزود: هزار و ۵۰۰ پودمان در ۸۰۰ گرایش و رشته است که بر اساس بازار کار، نیاز نیرو‌های مسلح و علاقه سربازان انتخاب شده است و بنا داریم که از بهمن‌ماه امسال اولین دوره شروع شود.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: سربازانی که در طول تحصیل چند پودمان را بگذرانند، تلاش می‌کنیم در تخصصی که دارند، آن‌ها را به‌کارگیری کنیم و این امکان را فراهم کردیم که فردی که در چند پودمان تحصیل کرد، بتواند تحصیلات تکمیلی آن را بعد از خدمت سربازی در این دو دانشگاه به اتمام برساند و مدرک آن را دریافت کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها