سردار رضایی:

«ایران» تئوری‌های استکبار را برهم زد/ اغتشاشگران دستگیر شده آموزش دیده بودند

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که با خنثی کردن توطئه‌ها، تئوری‌های استکبار را بر هم زد.
کد خبر: ۳۷۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ - 03December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «سردار قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید مرزبانی آذربایجان‌ شرقی، بستر سازی برای سرمایه گذاری در مرزها را یکی از مهمترین و اولویت دار ترین مسئولیت‌های مرزبانی دانست و اظهار داشت: هماهنگی و تعامل سازنده و نزدیک بین مرزبانی و استانداری‌ها می‌تواند در دور زدن تحریم‌ها بسیار موثر و تعیین کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مرزبانی برای ۲۴ ساعته کردن مرزها آمادگی کامل دارد و بنا به درخواست‌ها و شرایط مرزی این درخواست‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ساماندهی پایانه‌های مرزی و تسهیل در ترددها را از دیگر زمینه‌های همکاری مرزبانی با استانداری‌ها بیان و اضافه کرد: در این راستا ما آمادگی همه نوع همکاری با دولت و استانداری‌ها را داریم.

وی با اشاره به رسالت‌ها و اختیارات مرزبانی، گفت: این مجموعه نیروی انتظامی در روابط بین الملل هم وظیفه و هم اختیار دارد که هیچ سازمان، نهاد و یگان نیروهای مسلح و دفاعی چنین اختیاراتی را ندارند.

رضایی، امنیت در مرزهای آذربایجان شرقی را مطلوب اعلام و اضافه کرد: هم اکنون روابط بسیار خوبی با مقامات امنیتی و مرزبانی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان داریم و با جمهوری ارمنستان نیز به جز قسمتی از مرز که مربوط به مناقشه بین این کشور و آذربایجان است، مشکل خاصی نداریم.

وی نقش آذربایجان در مرزبانی از حریم مهین اسلامی را مهم و دارای سابقه طولانی تاریخی دانست و اظهار داشت: مرزبانان این خطه از دوران جنگ جهانی دوم به این نقش بارز خود به خوبی عمل کرده و همچنان این رسالت را برعهده دارند، زیرا جنگ با متجاوزان همواره یکی از ویژگی‌های مهم و بارز مردم ایران و آذربایجان بوده است.

این مقام نظامی تقدیم ۱۰ هزار شهید توسط مردم آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس را که ۸۳۰ شهید آن مربوط به نیروی انتظامی است، نشانه ای برجسته از ایثارگری های مرزبانی و جان فشانی مردم این منطقه در دفاع از ایران و اسلام دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار