عبدالسلام توقف جنگ علیه یمن را شرط آغاز مذاکرات خواند

هیأت دولت نجات ملی یمن طی دیدار با هیأت سازمان ملل گفت که مقدمات گفت‌وگوهای سیاسی فراگیر در یمن را بررسی کرد.
کد خبر: ۳۷۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ - 03December 2019

عبدالسلام توقف جنگ علیه یمن را شرط آغاز مذاکرات خواندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در مذاکرات این کشور با «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالسلام امروز (سه‌شنبه) در توییتی با اعلام این خبر، گفت: «طی این دیدار در مورد آخرین تحولات سیاسی گفت‌وگو و دورنمای برگزاری نشست گفت‌وگوهای سیاسی فراگیر بعد از توقف حملات [به یمن] و محاصره این کشور بررسی شد».

سخنگوی انصارالله یمن به محل این دیدار اشاره نکرده ولی به احتمال زیاد این دیدار در مسقط، پایتخت عمان صورت گرفته است.

از این توییت رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیدا است که هرگونه مذاکراه با طرف‌های یمنی دیگر یا ائتلاف سعودی-اماراتی منوط به توقف حملات این ائتلاف به یمن و لغو محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور است.

طرف‌های درگیر یمن طی سال‌های گذشته برای چند بار در کشورهایی مانند کویت، عمان و سوئد و اردن دور هم جمع شدند. این گفت‌وگوها به جز آخرین مذاکرات که منجر به توافق الحدیده یا توافق استکهلم شد، عملاً پیشرفتی نداشت.

اخیراً «خالد بن سلمان»، پسر شاه سعودی و جانشین وزیر دفاع عربستان به عمان سفر کرد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. برخی رسانه‌ها گزارش دادند که او در این سفر علاوه بر مقامات عمانی، با هیأت دولت نجات ملی هم دیدار کرده است.

دولت نجات ملی یمن شرط کرده است که هرگونه توافق آتش‌بس با ائتلاف سعودی باید منوط به توقف همه حملات و لغو محاصره یمن باشد.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان دیروز دوشنبه گفت که عربستان سعودی هم مانند دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگوها برای پایان دادن به درگیری در این کشور جدی است. به احتمال زیاد، دور جدید مذاکرات طرف‌‌های یمنی مسقط، پایتخت عمان خواهد بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار