بزرگراه شهید «نجفی رستگار» مزین به تصویر این شهید والامقام شد + عکس

مقطع ورودی بزرگراه شهید «کاظم نجفی رستگار» مزین به تصویر این شهید والامقام شد.
کد خبر: ۳۷۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ - 03December 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با انجام آخرین اقدامات عمرانی برای تکمیل و آماده‌سازی فاز نخست پروژه احداث بزرگراه شهید «کاظم نجفی رستگار»، به‌همت شهرداری تهران مقطع ورودی این بزرگراه در محدوده تقاطع بزرگراه آزادگان، مزین به تصویر این شهید والامقام شد.

بزرگراه شهید «نجفی رستگار» مزین به تصویر این شهید والامقام شد + عکس

به گزارش دفاع‌پرس، شهید «کاظم نجفی رستگار» سال ۱۳۳۹ در شهرری متولد شد. وی با شروع غائله کردستان در روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، به‌همراه نیرو‌های شهید «چمران» راهی این خطه ایران‌زمین شد و آموزش‌های چریکی را در آن‌جا فرا گرفت.

«نجفی رستگار» پس از بازگشت از کردستان، به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و بعد از مدتی به‌عنوان فرمانده یکی از گردان‌های تیپ محمدرسول‌الله (ص) انتخاب شد و سپس مسولیت واحد عملیات را در پادگان «توحید» پذیرفت و تا شروع جنگ تحمیلی در این سمت باقی ماند.

وی در راستای توانمندسازی نیرو‌های «حزب‌الله» به جنوب لبنان اعزام شد و در راه آماده‌سازی شیعیان لبنان، از هیچ کوششی فروگذار نکرد. این فرمانده شجاع پس از بازگشت از لبنان فرماندهی تیپ سیدالشهداء (ع) (تیپ دوم سپاه تهران) را عهده‌دار شد و سرانجام ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۳ در جریان عملیات «بدر» در شرق دجله (منطقه هورالهویزه)، در حالی منطقه را شناسایی می‌کرد، به‌همراه چند نفر از فرماندهان تیپ سیدالشهداء (ع) به شهادت رسید.

خاطرنشان می‌شود، پیکر مطهر شهید «نجفی رستگار» بعد از ۱۳ سال به وطن بازگشت و در قطعه ۲۴ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار