نشست نتانیاهو و گانتز بی‌نتیجه پایان یافت

نشست عصر سه‌شنبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب آبی و سفید درباره تشکیل کابینه فراگیر بدون نتیجه پایان یافت.
کد خبر: ۳۷۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ - 03December 2019

نشست نتانیاهو و گانتز بی‌نتیجه پایان یافتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نشست «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید پس از ۴۵ دقیقه بدون نتیجه پایان یافت.

به نوشته پایگاه خبری شبکه خبری صهیونیستی کان، پس از این نشست، حزب لیکود با انتقاد از ائتلاف آبی و سفید عنوان کرده است که با وجود تمامی تلاش‌ها، این حزب خواستار تشکیل کابینه فراگیر نیست.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، در پی شکست مذاکرات نتانیاهو با گانتز، وی از اعضای حزب لیکود خواسته در جلسه فوق‌العاده حزب شرکت کنند.

نتانیاهو که با وجود برگزاری دو دور انتخابات موفق به تشکیل کابینه نشده، اکنون از یک سو خود را با تهدید انتخابات سوم روبرو می‌بیند و از سوی دیگر با تهدید انتخابات درون حزبی که می‌تواند به ریاست وی بر حزب «لیکود» و به تبع آن حضورش در دفتر نخست‌وزیری پایان دهد، مواجه است.

در جریان دومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی ظرف کمتر از یک سال گذشته، نه نتانیاهو نه گانتز، نتوانسته‌اند ائتلافی چنان بزرگ تشکیل دهند که بتوانند قدرت را به دست بگیرند.

طولانی شدن روند تشکیل کابینه و ناکامی نتانیاهو در جلب نظر احزاب دیگر از یک سو و اتهامات قضایی مطروحه علیه او از سوی دیگر، موجب شده تا شماری از اعضای حزب وی برای برگزاری یک انتخابات درون‌حزبی و به چالش کشیدن وی تلاش کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بیم تبعات از دست دادن قدرت، به گانتز پیشنهاد داده کابینه فراگیر تشکیل شود که ریاست آن تنها به مدت شش ماه بر عهده نتانیاهو باشد. این پیشنهاد فعلا از سوی گانتز رد شده است.

نتانیاهو تنها نخست‌وزیر تاریخ رژیم صهیونیستی است که هنگام حضور در قدرت رسما با اتهامات قضایی روبرو شده است. دادستانی رژیم صهیونیستی دو روز پیش رسما از پارلمان این رژیم خواست مصونیت قضایی نتانیاهو را لغو کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها