عبدالمهدی خواستار انتخاب هر چه سریعتر نخست‌وزیر جدید عراق شد

نخست‌وزیر مستعفی عراق با تاکید بر اینکه دولت کنونی به دولت پیشبرد امور تبدیل شده است، خواستار انتخاب هر چه سریعتر نخست‌وزیر جدید شد.
کد خبر: ۳۷۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ - 04December 2019
عبدالمهدی خواستار انتخاب هر چه سریعتر نخست‌وزیر جدید عراق شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق روز چهارشنبه در سخنانی گفت که رئیس‌جمهور این کشور ۱۵ روز فرصت دارد تا تکلیف نخست‌وزیر جدید را مشخص کند.
 
وی با بیان اینکه از نخست‌وزیر جدید عراق حمایت خواهد کرد، افزود: دولت کنونی عراق به دولت پیشبرد امور تبدیل شده است و باید هرچه زودتر نخست‌وزیر جدید انتخاب شود.
 
نخست‌وزیر مستعفی عراق گفت: اگر فشار معترضان نبود، چیزی تغییر نمی‌کرد و استعفای ما نیز یکی از راه‌حل‌ها برای حل بحران کنونی کشور و توقف ناآرامی‌ها به درخواست مرجعیت دینی بود.
 
عراق از یکم اکتبر (نهم مهر ماه) در شرایط ناآرامی به سر می‌برد و معترضان عراقی خواستار مبارزه با فساد و رفع ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی شده‌اند. اعتراضات که به علت برگزاری راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) به مدت دو هفته به تعلیق افتاده بود از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) از سر گرفته شده و کماکان ادامه دارد. در برخی نقاط عراق با دخالت طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، اعتراضات به خشونت کشیده شده و رنگ اغتشاش به خود گرفته است.
 
به دنبال ادامه این آشوب‌ها، عادل عبدالمهدی اخیرا استعفا کرده که با موافقت پارلمان نیز مواجه شده است. رئیس پارلمان عراق دیروز (سه‌شنبه) به برهم صالح رئیس جمهور عراق ۱۵ روز فرصت داد تا درباره وضعیت نخست وزیر جدید این کشور را مشخص کند.
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار