در گفت‌وگو با دفاع‌پرس بررسی شد؛

بزرگترین تهدید امنیتی علیه صهیونیست‌ها/ آمریکا در عراق به‌دنبال چیست؟

کارشناس مسائل غرب آسیا به تشریح بزرگترین تهدید امنیتی علیه رژیم صهیونیستی که باعث بازگشت مجدد آمریکایی‌ها به عراق شد، پرداخت.
کد خبر: ۳۷۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵ - 07December 2019

بزرگترین تهدید در غرب آسیا برای صهیونیست‌ها/ مانعی که از دخالت آمریکا در عراق جلوگیری می‌کند«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره آشوب‌های کشور عراق و نقش آمریکا در این ناآرامی‌ها اظهار داشت: آمریکایی‌ها پس از سرنگونی صدام، احساس کردند که با حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق، امنیت صهیونیست‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تشکیل حلقه اتصال جبهه مقاومت متشکل از ایران، عراق، لبنان، سوریه و فلسطین، بزرگترین تهدید امنیتی علیه رژیم صهیونیستی است؛ به همین دلیل قصد بازگشت مجدد به عراق را دارند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه آمریکایی‌ها احساس می‌کنند، می‌توانند از عراق به‌عنوان یک پایگاه قدرتمند علیه ایران استفاده کنند، تاکید کرد:‌ آمریکایی‌ها و ترامپ حاضر نیستند با هزینه‌ای گزاف و استفاده از نیروی نظامی وارد عراق شوند بلکه با تاسیس نهادهای مردمی و نفوذ و فعالیت در آن‌ها، یک جبهه داخلی را برای اهداف خود درست کردند؛ به‌عبارتی جان سرباز آمریکایی دیگر در خطر نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آمریکایی‌ها در ایران و کشورهای دیگر هم این پروژه را دنبال می‌کردند؛ اما به‌دلیل اینکه در عراق، قدرت مدیریت مسائل اجتماعی وجود ندارد، آن‌ها توانستند بسیار سریع نقشه‌های خود را در این کشور پیاده کنند.

کنعانی‌مقدم در خصوص مانعی که از مداخلات آمریکا در عراق و منطقه جلوگیری می‌کند، گفت: تشکیل یک حکومتِ قدرتمند در داخل عراق مانع مداخلات آمریکا در عراق و حتی منطقه می‌شود؛ اگر حکومت ضعیف تشکیل شود و تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا و عربستان سعودی باشد، ممکن است بسیاری از مناسبات امنیتی خود را در قالب قراردادهای امنیتی در اختیار آمریکایی‌ها قرار دهد و باعث حذف نیروهای امنیتی مهمی مثل حشدالشعبی شوند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار