ادامه اختلافات در جنوب یمن؛

نزدیکان امارات به دولت «هادی» هشدار دادند

یک کارشناس و تحلیلگر اماراتی اجرای توافقنامه ریاض را به نفع «همه» خواند و تأکید کرد که «بازنده بزرگ» طرفی است که توافق ریاض را نقض کند.
کد خبر: ۳۷۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ - 05December 2019

نزدیکان امارات به دولت «هادی» هشدار دادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خلفان الکعبی» کارشناس و تحلیلگر اماراتی اظهار داشت: «طرفی که توافق ریاض را نقض می‌کند بیشترین زیان را خواهد دید.»

الکعبی در صفحه توئیتر خود با اشاره به تنش در شقره و أحور، نوشت که «درایت لازم است و اجرای توافقنامه (ریاض) به نفع همه است.»

وی افزود: اینکه یک طرفی چنین تصور کند که همه امور را آنگونه که می‌خواهد مدیریت خواهد کرد، مغلطه بزرگ و برداشت غلط از امور است.

این تحلیلگر اماراتی تصریح کرد: «توافق (ریاض) مانع خونریزی‌ها شده، امنیت و ثبات را برقرار و بر چالش‌های پیشروی کشور متمرکز می‌شود.»

وی در پایان نوشت: «طرفی که توافقنامه را نقض می‌کند بیشترین زیان را خواهد دید و ائتلاف (عربی) کوتاهی نکرده است.»

دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان سعودی و شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات روز سه‌شنبه در ریاض به منظور پایان جنگ در جنوب توافقنامه‌ای موسوم به «توافق ریاض» امضا کردند.

«محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی نیز در سخنانی مدعی شد که این توافق گامی در جهت راه‌حل سیاسی و پایان جنگ یمن است و با بیان اینکه دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب «برادران» یکدیگر هستند، گفت که دولت سعودی تمام تلاش خود را برای پایان دادن به درگیری‌های میان «برادران» در یمن به کار می‌گیرد.

صبح امروز (پنجشنبه) شهر «ابین» در جنوب یمن با درگیری‌های مسلحانه میان نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی و نیرو‌های اماراتی آغاز شد.

شاهدان عینی اعلام کردند: درگیری‌های شدیدی میان نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری و نیرو‌های «الحزام الامنی» (وابسته به امارات) که از زنجبار به سمت «احور» واقع در شرق ابین آمده بودند، آغاز شده شده است. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار