هیأتی آمریکایی با رئیس جمهور عراق دیدار کرد

یک هیأت آمریکایی به ریاست فرستاده ویژه آمریکا به سوریه و با مشارکت سفیر آمریکا امروز با رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد درباره اوضاع عراق گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۷۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ - 05December 2019

هیأتی آمریکایی با رئیس جمهور عراق دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز پنجشنبه در دیدار با فرستاده ویژه آمریکا به سوریه و سفیر آمریکا در بغداد به موضوع ثبات عراق و روند اصلاح امور این کشور پرداخت.

دفتر صالح در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد با «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا به سوریه و «متیو تیلور» سفیر آمریکا و هیئت همراه آن‌ها دیدار کرد.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، بر اساس بیانیه مذکور، در دیدار طرفین عراقی و آمریکایی، موضوع حمایت بین المللی از تقویت امنیت و ثبات عراق و اصلاح مطلوب امور برای پاسخ به خواسته معترضان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: در این دیدار بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و توسعه افق‌های همکاری و مبادلات تجاری بین دو کشور در راستای منافع مشترک تاکید شده است.

تظاهرات مردم عراق که از ابتدای اکتبر آغاز شده بود، از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد. بیشتر این اعتراضات، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی است، ولی برخی جریان‌های سیاسی و کشور‌های خارجی از جمله آمریکا و عربستان و امارات در پی بهره‌برداری از آن هستند.

به دنبال ادامه آشوب‌های عراق، «عادل عبدالمهدی» از نخست‌وزیری عراق کناره‌گیری کرد. رئیس پارلمان عراق روز سه‌شنبه به «برهم صالح» رئیس جمهور عراق ۱۵ روز فرصت داد تا وضعیت نخست وزیر جدید این کشور را مشخص کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار