شرکت «روس اتم» بازسازی یک کارخانه در تأسیسات فردو را تعلیق کرد

شرکت اتمی دولتی روسیه اعلام کرده که کار بازسازی کارخانه‌ای در تاسیسات هسته‌ای فردو واقع در ایران را به حالت تعلیق درآورده است.
کد خبر: ۳۷۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 06December 2019

شرکت «روس اتم» بازسازی یک کارخانه در تأسیسات فردو را تعلیق کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شرکت اتمی دولتی روسیه، معروف به روس اتم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کار برای بازسازی یک کارخانه در تاسیسات هسته‌ای فردوی ایران را تعلیق کرده است.

در این بیانیه با اعلام این که علت تعلیق بازسازی کارخانه مورد نظر فردو، غنی سازی اورانیوم است، گفته شده: غنی سازی اورانیوم و تولید ایزوتوپ‌های پایدار نمی‌تواند بصورت همزمان در یک اتاق انجام گیرد.

به گفته واحد TVEL که زیرمجموعه روس اتم به شمار می‌رود، از نظر فنی و تکنولوژیک تولید ایزوتوپ‌های پایدار همزمان با غنی سازی اورانیوم غیرممکن است.

واحد TVEL همچنین در بیانیه خود در همین ارتباط اعلام کرده که طرف ایرانی را در جریان تعلیق بازسازی یک کارخانه در تاسیاست هسته‌ای فردو قرار داده است.

پیش از این ایران در چارچوب روند کاهش تعهدات به توافق هسته‌ای، غنی‌سازی اورانیوم در مرکز فردو را آغاز کرده بود و حال بیانیه شرکت روس اتم تنها چند هفته پس از آغاز گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در برجام صورت می‌گیرد که در واکنش به عدم پای بندی اعضای اروپایی توافق هسته‌ای دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار