امام جمعه اراک:

گام دوم انقلاب به دست دانشجویان و نخبگان دانشگاهی محقق می‌شود

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» گفت: گام دوم انقلاب به دست دانشجویان و نخبگان دانشگاهی به تحقق خواهد رسید و امروز دانشجویان نباید نگاهشان به غرب و خارج از مرز‌ها باشد و همه باید با انگیزه و اراده‌ای قوی کشور را به اوج پیشرفت همه جانبه برسانیم.
کد خبر: ۳۷۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ - 06December 2019

گام دوم انقلاب به دست دانشجویان و نخبگان دانشگاهی محقق می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) بنا شده و امروز عشق و دلدادگی به فرزند امام حسن عسکری (ع) روز به روز در انقلاب اسلامی پر شورتر می شود و این حرکت باید تا برپایی ظهور ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به روز ۱۶ آذر که به نام روز دانشجو نامگذاری شده بیان داشت: ۱۶ آذر روزی بسیار مهم است و امروز به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه ها به عنوان یکی از مراکز حساس و تاثیرگذار در کشور هستند.

دری نجف آبادی ادامه داد: وجود ۱۰ میلیون فارغ التحصیل و ۵ میلیون دانشجو در کشور اتفاق مهمی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده چراکه قبل از انقلاب از اینگونه امکانات برخوردار نبودیم و حتی در تامین پزشک هم وابسته غربی ها بودیم ولی امروز در علوم پزشکی جزء کشورهای رده اول هستیم که باید قدر آن را بدانیم.

وی دانشجویان را سرمایه های آینده و امیدهای کشور خواند و گفت: گام دوم انقلاب به دست دانشجویان و نخبگان دانشگاهی به تحقق خواهد رسید و امروز دانشجویان نباید نگاهشان به غرب و خارج از مرزها باشد و همه باید با انگیزه و اراده ای قوی کشور را به اوج پیشرفت همه جانبه برسانیم.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه استکبار ستیزی،مبارزه با رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه باید از وظایف مهم دانشجویان باشد افزود: آرمان های انقلاب باید برای دانشجویان مهم باشد و دانشجویان نباید بگذارند آرمان ها به فراموشی سپرده شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تلاش های قوه قضائیه برای مبارزه با فساد و برقراری عدالت اجتماعی را قابل تحسین دانست و افزود: آن چیزی که باید قابل توجه باشد پیشگیری است و امروز همه باید از سلامت لازم برخوردار باشند تا فساد به شکل بنیانی از بین برود.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی جای افراد فاسد و خائنین به بیت المال نیست گفت: فساد و نفوذ در بدنه جامعه اسلامی سم مهلک است و امروز همه وظیفه داریم در راستای جامعه ای سالم و پاک تلاش کنیم.

امام جمعه اراک با اشاره به حوادث روزهای گذشته و تاثیر کلام مقام معظم رهبری در مدیریت بحران ها بیان کرد:در نظام اسلامی محوریت مقام معظم رهبری است و همه از قوای سه گانه تا مردم باید تحت فرمان رهبری باشیم.

وی با اشاره به اینکه سخن مقام معظم رهبری آخرین سخن در نظام اسلامی است،افزود: در حوادث اخیر اگر مقام معظم رهبری آن بیانات را نمی فرمودند قطعا جامعه دچار آسیب ها و خسارت های فراوانی میشد و لذا بیانات معظم له جامعه را به آرامش رساند و این نشان از اهمیت وجود رهبری در نظام اسلامی است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز مهمترین دغدغه مسئولین در نظام اسلامی باید اسلام و توجه به ملت مسلمان باشد گفت: مسئولین باید برای محقق شدن گام دوم انقلاب با محوریت جوانان تلاش کنند چراکه جوانان بارقه های امید در گام دوم هستند.

وی با اشاره به سالگرد انتفاضه فلسطین بیان داشت: ملت مظلوم فلسطین امروز احتیاج به کمک دارد و امروز همه امت های مسلمان و کشورهای اسلامی برای کمک همه جانبه به فلسطین و مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی بسیج شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار