مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی عضو بسیج هستند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از عضویت ۱۶۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در قالب یک هزار و ۹۷۹ واحد مقاومت بسیج آموزشگاهی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ - 07December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «رضا زینی‌وندمقدم» مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در دیدار حجت‌الاسلام «علی‌اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان لرستان، اظهار داشت: پرورش انسان‌های بزرگی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند، طاهری خرم‌آبادی، شیخ عبدالرحمان لرستانی، شهیدان رحیمی، صادقی و ده‌ها شخصیت مبارز و انقلابی و بزرگ که همچون ستارگانی بر تارک فقه پویای ایران اسلامی درخشیده‌اند، بیانگر ریشه و اصالت این خطه است و دینداری و ولایت‌مداری این مردم غیور را ثابت می‌کند.

این مسئول افزود: افتخار لرستان به سرداران سرافراز دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش‌ از ۶ هزار شهید و ۹۰۷ شهید دانش‌آموز و حدود ۱۸۰ شهید فرهنگی، سند پُر افتخار دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و وفاداری به آب و خاک و میهن است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه در خصوص اهمیت سرمایه انسانی، تصریح کرد: سرمایه فیزیکی، مادی و طبیعی زمانی تحقق می‌یابد که سرمایه انسانی شایسته، خلاق، مبتکر و پویا تربیت شود.

زینی‌وندمقدم با تاکید بر اینکه ستون و خیمه جامعه‌ آموزش و پرورش است، اضافه کرد: امروزه بر اساس همین نگاه، سند تحول بنیادین تدوین شده و بر اساس این سند همه فعالیت‌ها و فرایندهای آموزش و پرورش باید با رویکرد فرهنگی و تربیتی بوده و هدف این سند، پرورش و تربیت انسان تمام‌ساحتی و تحقق حیات طیبه در جامعه است.

وی با ضروری خواندن همکاری همه شرکای تعلیم و تربیت، معلم را به‌عنوان عنصر تحول، تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز معرفی کرد و با اشاره به اینکه آن‌چه در تعلیم و تربیت مهم است، فعالیت و مشارکت دانش‌آموزان است، گفت: هر انسانی به هر اندازه در تربیت و ساختن خود تلاش کند به همان اندازه سعادتمند است و به همان اندازه به سعادت جامعه کمک می‌کند و این خودسازی، امروز نیاز اصلی آموزش و پرورش است.

زینی‌وندمقدم با بیان این نکته که تشکل‌های دانش‌آموزی، مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش هستند و نقش بی‌بدیلی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان دارند، عنوان کرد: این تشکل‌ها باید چنین نقشی را ایفا کنند.

وی در ادامه با معرفی تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: هدف اصلی این تشکل‌ها ایجاد انگیزه، آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و ارتقاء مشارکت آنان در تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تشکلات دانش‌آموزی استان لرستان را شامل بسیج دانش‌آموزی با ۱۶۰ هزار عضو در قالب یک هزار و ۹۷۹ واحد مقاومت آموزشگاهی، کانون‌های یاریگران زندگی با ۷۷۳ کانون در مدارس، همیار مشاور با ۹۰۰ نفر عضو زیر نظر مراکز مشاوره، سفیران سلامت با ۴۷ هزار و ۲۰۰ عضو زیرنظر مراقبین سلامت مدارس، پیشتازان با عضویت ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر و ۲ هزار و ۸۰ مربی، خبرنگاران پانا با یک هزار و ۳۰۰ نفر عضو در راستای سواد رسانه‌ای، شوراهای دانش‌آموزی با تعداد ۳ هزار و ۴۱ شورای دانش‌آموزی در سراسر استان با عضویت ۱۸ هزار و ۵۴۲ نفر، اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان با ۳۳۷ عضو فعال کیفی در یازده شهرستان استان به‌عنوان مهم‌ترین و باسابقه‌ترین تشکل با هویت انقلابی و جهادی که جملگی این تشکل‌ها در راستای اهداف تعیین شده فعالیت‌های ارزنده‌ای در استان لرستان داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار