دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

از برادری در میدان ورزشی تا خدمت‌گذاری به زائران اربعین حسینی/ سوال مهمی که جواب آشوبگران عراقی است

برادری میان دو ملت ایران و عراق در بسیاری از زمینه‌ها، علی‌رغم میل باطنی دشمنانشان، باعث نزدیکی و محبت بین این دو ملت شده است.
کد خبر: ۳۷۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰ - 08December 2019

از برادری در میدان ورزشی تا خدمت‌گذاری به زائران اربعین حسینی/ سوال مهمی که جواب آشوبگران عراقی استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: 26 مهر سال 1397 بود که پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با تک گل محمد انصاری از سد تیم نود ارومیه عبور کرد؛ اما موضوع این گزارش با بُرد پرسپولیسی‌ها هیچ ارتباطی ندارد، بلکه موضوع این گزارش با کار بازیکنان پرسپولیس پیش از سوت آغاز بازی مرتبط است.

قرمزپوشان پایتخت برای همدردی با «بشار رسن» بازیکن عراقی تیم‌شان، با پیراهن‌های منقش به تصویر وی و مادر مرحومه‌اش به زمین بازی آمدند؛ بشار رسن نیز یک روز بعد از این کار با انتشار پیام «الله یرحم برحمته الواسعه» در شبکه‌های اجتماعی از هم‌تیمی‌هایش تشکر کرد.

بازیکنان عراقی طی سال‌های گذشته در تیم‌های مختلف ایرانی توپ زده‌اند؛ از درخشش 9 ساله عبدالوهاب ابولهیل در تیم‌های سپاهان، استقلال خوزستان و فولاد خوزستان گرفته تا حضور پنج ساله عماد رضا در تیم‌های سپاهان، فولاد خوزستان و شاهین بوشهر؛ در سال‌های دور که هنوز لیگ برتر فوتبال کشورمان کار خود را آغاز نکرده بود، درخشش مهند مهدی در صنعت نفت آبادان باعث شد تا او نخستین آقای گل خارجی، لیگ فوتبال کشورمان (لیگ آزادگان) در فصل 78 – 79 شود و پنج فصلی در این تیم محبوب آبادانی توپ بزند.

حضور عراقی‌های پرحاشیه و جنجالی در فوتبال ایران هم کم نبوده است؛ لقب پرحاشیه‌ترین بازیکن عراقی شاغل در لیگ ایران به جاسم کرار می‌رسد؛ او با درگیری‌هایی که با هم‌بازی‌هایش در تراکتورسازی و استقلال داشت یا درگیری با داور بازی، لقب بازیکن پرحاشیه را از آن خود کرد؛ جاسم کرار در تیم‌های شاهین بوشهر و صنعت نفت توپ زد تا جمعا 6 سال پر حاشیه را در فوتبال ایران تجربه کند؛ جنجالی‌ترین بازیکن عراقی هم همار ملا محمد بود که هم در دو تیم رقیب پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس توپ زد؛ او در تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان نیز بازی کرد و جمعا 32 بازی در این سه تیم انجام داد.

نور صبری، باسم عباس، خلدون ابراهیم، احمد کاظم عصاد، هیثم کاظم، علاء عبدالزهرا و مروان حسین از دیگر بازیکنان عراقی بودند که در تیم‌های مختلف ایرانی بازی کرده‌اند و قطعا آخرین بازیکنان عراقی هم نخواهند بود؛ تمامی این حضورها یک دلیل دارد و آن فضای آرام ایران اسلامی در سایه برادری برای این بازیکنان عراقی است.

این برادری‌ها حتی در عرصه ملی نیز بین بازیکنان تیم‌های ملی ایران و عراق ادامه داشته است؛ قبل از بازی 23 آبان‌ماه سال جاری بین تیم‌های ملی ایران و عراق، خیلی‌ها سعی در به حاشیه کشاندن این بازی را داشتند.

آشوبگران فضای مجازی که سربازان موج‌سواری غربی‌ها بر روی اعتراضات عراقی‌ها بودند، تلاش کردند تا جو آشوب‌های عراق را به این بازی بکشانند، اما برخورد دوستانه و صمیمی سردار آزمون و صفا هادی یک شب قبل از بازی در آخرین تمرین هر دو تیم، خط بطلانی بر حواشی ایجاد شده بود تا در بازی با وجود برخوردهای سنگین بین بازیکنان، هیچ درگیری خاصی رخ ندهد.

اگر کمی با زمینه ورزشی مطلب فاصله بگیریم، از همان ابتدای اعتراضات مشروع در کشور عراق در نهم مهر‌ماه، دست‌هایی در پشت پرده با چند هدف سعی در انحراف اعتراضات مردم داشت و یکی از این اهداف تفرقه بین دو ملت ایران و عراق بود.

در خلال اعتراضات هم فیلم‌هایی در فضای مجازی پخش شد که نشان‌ می‌داد تعداد قلیلی از معترضان، شعارهایی ضد ایرانی سر می‌دادند و از حضور و کمک جمهوری اسلامی ایران در عراق ناراضی بودند و تمام مشکلات کشورشان را در دوستی با ایران خلاصه می‌کردند.

یک سوال مهم، می‌تواند خود جواب بسیاری از سوال‌های بدون پاسخ برای آشوبگرانی باشد که دوستی با ایران را برای عراق مضر می‌دانند؛ آیا دوستی با ایران اسلامی که در بسیاری از مشکلات دوشادوش عراق‌ها بوده است برای آن‌ها ضرر دارد یا دوستی با آمریکا و ایادی‌اش که با متولد کردن داعش جان هزاران عراقی را گرفتند؟

ده‌ها سوال همانند سوال بالا وجود دارد که می‌تواند نیت برادری ملت ایران در قبال عراقی‌ها را ثابت کند و قطعا مهمان‌نوازی بدون چشم‌داشتِ مردم عراق در حماسه اربعین حسینی و خدمت به میلیون‌ها زائر ایرانی، سند محکمِ محبت دو طرفه ملت ایران و عراق است.

در پایان باید گفت که برادری و محبت مردم ایران و عراق چه در میدان ورزشی و چه در حماسه اربعین حسینی و چه در مبارزه با تروریست‌های تکفیری ادامه دارد و خواهد داشت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها