فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص): توان و تکنولوژی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را داریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌ (ص) گفت: با اشاره به اینکه توان توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و مشخصا تکنولوژی کمپرسورهای خاص را داریم گفت: راه‌آهن چابهار-زاهدان تا پایان دولت به‌بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۷۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ - 07December 2019

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص): توان و تکنولوژی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را داریمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سعید محمد در حاشیه آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار در گفت‌وگویی در چابهار با اشاره به پروژه راه آهن چابهار_زاهدان اظهار داشت: پیشرفت کلی این پروژه درحال حاضر 45 درصد، در زیرسازی تقریبا کار تمام شده و عمده روسازی مانده که به‌‌دلیل اینکه روسازی تامین منابع مالی بالایی می‌خواهد هنوز کار آنچنان جلو نرفته است.

وی افزود: با توجه به موافقت رهبری برای تخصیص 300 میلیون یورو منابع به پروژه از صندوق توسعه ملی که به زودی عملیاتی می‌شود، پیشرفت روسازی هم سرعت می‌گیرد و بنا محاسبات فنی حداکثر تا پایان دولت، 1400، پروژه به‌بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیاء (ص) در پاسخ به سوالی درباره فاز 11 پارس جنوبی هم گفت: 6 فاز 22، 16،15،23، 13 و 24 پارس جنوبی را اجرا کردیم و امروز تجربه بالایی در حوزه پالایشگاهی، ساخت و تکنولوژی داریم.

وی ادامه داد: فاز 11 تقریبا نوزده سال به خارجی‌ها واگذار شد و هنوز پیشرفت آنچنان نکرده، اعلام کردیم قرارگاه با توجه به تجربیات توان و تکنولوژی ساخت را دارد؛ در بحث انتقال تکنولوژی هم برنامه‌ریزی لازم برای مشخصا کمپرسورهای خاص صورت گرفته و قرارگاه آماده است با قدرت وارد پروژه شود و نیاز به اعتماد دارد.

محمد در پاسخ به سوالی درباره فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار هم گفت: بعد از اجرای فاز اول فعلا درخواستی از ما برای فاز دوم نشده اما آمادگی لازم را داریم، همچین پروژه‌های پسکرانه‌ای بندر شامل سیلوهای بندر شهید بهشتی و آزادراه چابهار_کنارک را هم در دست اجرا داریم.

عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار امروز با 550 میلیاردتومان اعتبار از منابع داخلی منطقه آزاد چابهار و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد، فاز اول این فرودگاه در مدت 24 ماه به‌بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها