آمریکا نتانیاهو را به دروغگویی متهم کرد

یک مقام ارشد آمریکایی ادعای نتانیاهو مبنی بر ارائه طرح انضمام «دره اردن» را تکذیب کرده و به رسانه‌ها گفته است که در دیدار نتانیاهو و پامپئو چنین طرحی ارائه نشده است.
کد خبر: ۳۷۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷ - 07December 2019

آمریکا نتانیاهو را به دروغگویی متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو» که در تلاش است تا به هر نحو ممکن ائتلافی تشکیل داده و همچنان در قدرت بماند، هفته گذشته پیش از سفر به پرتغال برای دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که قصد دارد رسما طرح ضمیمه «دره اردن» را به پامپئو ارائه کند. وی بعد از دیدار با وزیر خارجه آمریکا هم ادعا کرد که در این نشست این طرح را رونمایی کرده و به بحث در مورد آن پرداخته است.

با این حال، رسانه‌های اسرائیلی امروز نوشته‌اند که یک مقام ارشد آمریکایی این ادعای نتانیاهو را تکذیب کرده است.

آنطور که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده، «دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیروز به رسانه‌ها گفته است که نتانیاهو بر خلاف آنچه ادعا کرده، هیچ طرحی برای ضمیمه دره اردن به پامپئو ارائه نکرده است.

وی در این مورد گفته است: «می‌توانم به شما بگویم که هیچ طرح ضمیمه‌ای، چه ضمیمه کامل و چه جزئی، برای کرانه باختری ارائه نشده است.»

شنکر همچنین گفته است که وضعیت نهایی مناطق اشغالی باید در جریان مذاکرات سازش و با توافق رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین حل شود.

رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته درگیر روند تشکیل کابینه است و با وجود برگزاری دو انتخابات، هیچ‌یک از سران احزاب موفق به تشکیل کابینه نشده‌اند.

نتانیاهو تابستان امسال پیش از برگزاری دومین انتخابات و در تلاش برای جذب آرای شهرک‌نشین‌های صهیونیست، رسما وعده الحاق دره اردن را مطرح کرد. با این وجود، حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو نتوانسته تعداد کرسی‌های لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورد و اکنون به دنبال اتحاد با احزاب مقابل و حفظ قدرت است. نتانیاهو رسما با سه اتهام سنگین قضایی روبرو شده و در صورت تحویل نخست‌وزیری ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار