مادر شهید «امرالله قربانی» آسمانی شد

مادر شهید «امرالله قربانی» بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع کرد و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۳۷۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ - 08December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مادر شهید «امرالله قربانی» بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع کرد و آسمانی شد. پیکر این بانوی ایثارگر پس از تشییع، در جوار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت این مادر شهید روز دوشنبه ۱۸ آذر در قم، بلوار شهید محلاتی، کوچه شماره یک، مسجد اباذر برگزار می‌شود.

مراسم هفتمین روز درگذشت وی نیز روز پنجشنبه ۲۱ آذر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ در مسجد صاحب الزمان (عج) واقع در روستای قلعه آقاحمید واقع در شهر آستانه برگزار می‌شود.

امرالله قربانی از شهدای والامقام سپاه استان قم است که روز عید قربان در جبهه گیلانغرب به شهادت رسید و نامش در زمره ۶ هزار شهید استان ثبت شد. وی در سال ۱۳۳۸ در روستای «قلعه آقاحمید» در شهر آستانه استان مرکزی به دنیا آمد.

سال ۱۳۵۷ در سن ۱۸ سالگی برای خدمت سربازی به لشکر ۷۷ مشهد اعزام شد و پس از آنکه حضرت امام دستور دادند سرباز‌ها پادگان‌ها را ترک کنند، او به همراه تعدادی دیگر از پادگان فرار کرد.

در سال ۱۳۵۸ با ورود به سپاه پاسداران به عضویت سپاه قم در آمد. امرالله به علت فعالیت‌های انقلابی و نیز علاقه ویژه خود، ارتباط وسیعی با دفتر علما پیدا می‌کند و به ویژه جذبه خاص حضرت امام (ره) وی را به سوی دفتر ایشان کشانده و در جرگه پاسداران حفاظت بیت حضرت امام (ره) قرار می‌دهد. به این ترتیب توفیق و سعادت همراهی با حضرت امام (ره) به مدت حدود سه سال در قم و جماران نصیبش می‌شود.

مادر شهید «امرالله قربانی» آسمانی شد

قربانی در سال ۱۳۵۹ به منطقه دهلران اعزام و مجروح شد. برای بار دوم در شهریور ۱۳۶۲ به منطقه گیلانغرب اعزام شد و مسئول محور شهید بهشتی این خط بود و اینگونه بود که در روز عید قربان سال ۱۴۰۳ هجری قمری، پس از ابلاغ گشت شناسایی از طرف فرمانده گردان در جبهه گیلانغرب و اطراف شهر فانقین عراق، قربانی ماموریت را با موفقیت به انجام می‌رساند و هنگام بازگشت، به همراه صادقی و اکبری دو همرزمش بر اثر برخورد با مین به شهادت می‌رسند.

امرالله قربانی در گلزار شهدای آستانه اراک به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار