با بازسازی «عملیات مرصاد»؛

کنگره ملی شهدای نیشابور برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور از آغاز به کار کنگره ملی بزرگداشت یک هزار و 400 شهید این شهرستان با بازسازی «عملیات مرصاد» در منطقه عمومی تپه پایه یک خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ - 08December 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار «سید علی‌اکبر حسینی» با بیان اینکه رژیم بعث عراق در ادامه روند کارشکنی‌های خود در فکر نقشه‌ای برای هجوم مجدد به ایران بود و در روز جمعه ۳۱ تیر سال ۶۷ تهاجم مجدد خود را از سه منطقه جنوب، غرب و شمال غرب به ایران آغازکرد، اظهار داشت: نیرو‌های عراق در جبهه جنوب حملات گسترده‌ای را طراحی کردند تا تمرکز نیرو‌های ایرانی را متوجه این جبهه کرده و راه را برای نفوذ منافقان از غرب هموار کنند. به این ترتیب منافقان پس از عبور از شهر‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرند و اسلام آباد غرب به سمت کرمانشاه پیشروی کردند.

حسینی گفت: منافقین با ورود به خاک کشور جنایات فجیعی را رقم زدند که نمونه آن شهادت مجروحان در بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان اسلام آباد غرب بود.

وی ادامه داد: همزمان با پیشروی نیرو‌های منافقین در خاک ایران هواپیما‌های عراقی پایگاه‌های هوایی از جمله پایگاه شکاری همدان، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و پایگاه تیپ لشکر ۲۸ را بمباران کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور اظهار داشت: عملیات تاخیری عقبه برخی از یگان‌های سپاه در شرق تنگه چهارزبر قرار داشت. نیرو‌های این یگان در منطقه خوزستان با دشمن در حال نبرد بودند و پیشروی منافقین عقبه آنان را به خطر انداخته بود به همین دلیل یک گردان زرهی از سپاه و بسیج ماموریت یافتند در تنگه چهارزبر راه را بر منافقین ببندند و مقدمات عملیات سرکوب آن‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به نامگذاری عملیات منافقان به نام «فروغ جاویدان» که با همراهی ۲۵ تیپ، بیش از پنج هزار نیرو و تجهیزات و با حمایت گسترده هوایی و زمینی صدام همراه بود،‌ گفت: با اطلاع فرماندهان و مسئولان نظام از پیشروی منافقان و متوقف کردن آن‌ها در گردنه چهارزبر توسط رزمندگان اسلام، «عملیات مرصاد» به منظور مقابله، انهدام، تعقیب و تنبیه منافقین طرح‌ریزی و در پنج مرداد ۶۷ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب (ع)» به مرحله اجرا درآمد.

حسینی ادامه داد: در عملیات مرصاد رزمندگان اسلام از هوا و زمین نیرو‌ها و تجهیزات جنگی منافقین را هدف قرار داده و آن‌ها را منهدم کردند. به این ترتیب عملیات مرصاد که آخرین عملیات دفاع مقدس محسوب می‌شود با موفقیت چشمگیری به پایان رسید و آخرین برگ تاریخ جنگ بسیار افتخارآفرین ورق خورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور درباره بازسازی عملیات مرصاد گفت: در کنگره ملی بزرگداشت یک هزار و 400 شهید شهر نیشابور که چهارشنبه ۱۳ آذر برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: کلیه مراحل بازسازی عملیات مرصاد در محل «تپه پایه یک» شهرستان نیشابور صورت گرفت و این عملیات به تصویر کشیده شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها