فرمانده ارشد روس:

ناتو باید از حیاط خلوت ما خارج شود

فرمانده ناوگان شمالی روسیه با هشدار به اعضای ناتو در خصوص خطر درگیری به آن‌ها توصیه کرد از نواحی غنی از منابع طبیعی قطب شمال خارج شوند.
کد خبر: ۳۷۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ - 08December 2019

ناتو باید از حیاط خلوت ما خارج شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس، فرمانده ناوگان شمالی روسیه به کشور‌های عضو پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) در خصوص خطر جنگ هشدار داده و به آن‌ها توصیه کرد از نواحی غنی از منابع طبیعی در قطب شمال خارج شوند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، «آلکساندر موسی‌اف» فرمانده ناوگان شمالی روسیه با اشاره افزایش حضور کشور‌های عضو ناتو در قطب شمال اظهار داشت: شمار رزمایش‌های آمریکا، انگلیس و دیگر کشور‌های غربی در این منطقه ظرف پنج سال دو برابر شد.

این فرمانده ارشد روسی در ادامه گفت: «در آینده نزدیک، باید انتظار افزایش حضور نظامی نیرو‌های مسلح و در نتیجه افرایش احتمال منازعه را داشته باشیم.»

فرمانده ناوگان شمالی روسیه، همچنین غرب را به تلاش برای فشار بر روسیه با حربه تحریم‌ها و همکاری چند جانبه سیاسی در قطب شمال متهم کرد. وی کشور‌های ناتو را به عدم توجه منافع ملی روسیه و آمادگی استفاده از نیروی نظامی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی متهم کرد.

این فرمانده روس با انتقاد از فنلاند و سوئد گفت: کشور‌هایی که دسترسی مستقیم به نواحی قطبی ندارند، بسیار بیشتر در تلاش برای دستیابی به منابع طبیعی این منطقه هستند.

به نوشته دیلی میل، موسی‌اف قطب شمال را «حیاط خلوت قطبی» روسیه توصیف کرده است.

چندی قبل نخست وزیر دانمارک پیش از برگزاری اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن، پایتخت انگلیس گفت، دانمارک قصد دارد عملیات تجسسی در دریا و حریم هوایی قطب شمال را در واکنش به افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در این منطقه گسترش دهد. 

به نوشته دیلی میل، فرمانده ناوگان شمالی روسیه در خاتمه با بیان این که در برهه کنونی چالش‌های موجود راه حل نظامی ندارد، تاکید کرد که روسیه تقویت توان بالقوه نظامی در منطقه را یک اقدام ضروری برای مقابله با تهدیدات احتمالی و ایجاد شرایط مطلوب برای حمایت از منافع ملی خود می‌داند.

روسیه اینک اولین کشتی یخ شکن رزمی خود را به منظور تقویت حضور نظامی عازم آب‌های قطب شمال کرده و قصد دارد مقر‌های نظامی را در مناطقی دوردستی، چون «کوتنلی» تاسیس کند.

ارتش روسیه به تازگی یک موشک جدید فراصوت (هاپیرسونیک) را نیز نزدیک قطب شمال با موفقیت آزمایش کرد. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار