مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

با زنده نگه داشتن یاد شهدا جهان اجتماعی دفاع مقدس شکل می‌گیرد

سرهنگ «حجت‌ الله ناصرپور» گفت: شرط بهره بردن از جهان اجتماعی شایسته، زنده نگه داشتن یاد شهداست.
کد خبر: ۳۷۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ - 08December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «حجت ‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه فنی حرفه‌ای خواهران استان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌ها و مولفه‌های جهان اجتماعی دفاع مقدس اظهار داشت: جهان اجتماعی دفاع مقدس نشات گرفته از جهان اجتماعی توحیدی است ازاین رو  بیشترین شباهت را به جامعه آرمانی اسلام داشت.

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم قدرت ملی تقویت شود، بازدارندگی دفاعی ایجاد گردد و مشکلات امروزی برطرف شود، بایستی با استفاده از فناوری های راهیان نور و یادمان های شهدای گمنام عناصر فرهنگی جهان اجتماعی دفاع مقدس را برای آحاد جامعه متجلی شود.

ناصرپور یادآور شد: از ویژگی های جهان اجتماعی می توان به حاکمیت نوعی زندگی اجتماعی نظام مند، همچنین تحقق پدیده های مختلف، پیوند مستمر بین اعضا، وجود اعضا و عناصر، تحقق آن بر اساس اراده و اختیار کنشگران، مقبول بودن این نظام اجتماعی و وجود لایه های مختلف در دفاع مقدس اشاره کرد.

این مسئول گفت: شرط بهره مندی از جهان اجتماعی دفاع مقدس تعیین آن محتوای فرهنگی به زبان علمی، باور همه به سرمایه بودن دفاع مقدس، باور به وجود دشمن، تبدیل آرمان های انقلاب به گفتمان عمومی، تقویت روحیه ولایت مداری، زنده نگه داشتن یاد شهدا، فراگیرشدن معارف بنیادین در جامعه، گسترش نمادهای دینی در جامعه، حضور فراگیر روحانیت در همه عرصه ها است.

مدیر کل حفظ آثار ودفاع مقدس افزود: شناختی که از جهان اجتماعی دفاع مقدس پیدا می کنیم از آن گنج گسترده عناصر فرهنگی آن را استخراج و جهان شایسته نظام مقدس ج.ا.ا شکل می گیرد و امکان عبور از هر بحرانی فراهم می گردد و در حوزه امنیت فرهنگی این وظیفه سنگین و با اهمیت به عهده بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس می باشد

وی در پایان افزود: به یقین بدون همراهی سایر دستگاه های اجرائی و فرهنگی تا تحقق کامل آن خیلی فاصله است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار