جزئیات بودجه بنیاد شهید در سال ۱۳۹۹ + جدول

دولت امسال هم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران همچون سال‌های گذشته، رقم بودجه پیشنهادی را افزایش داده است. این مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۷۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ - 09December 2019

جزئیات بودجه بنیاد شهید در سال ۱۳۹۹ + جدولبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رئیس جمهور صبح روز یکشنبه (۱۷ آذر) با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۹۹ را تقدیم کرد. بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، سقف کل بودجه کشور در سال آینده ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان است.

بودجه مصوب دولت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۸ یعنی دومین بودجه دولت دوازدهم مبلغ ۱۳ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان بود است. دولت امسال هم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران همچون سال‌های گذشته، رقم بودجه پیشنهادی را افزایش داده است. رقم پیشنهادی دولت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۹ در واقع ۱۶ هزار و ۷۲ میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است؛ که این مبلغ نسبت به بودجه پیشنهادی سال گذشته، ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

با توجه به جدول شماره ۷ بودجه دستگاه‌های سیاستگذار در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، جزئیات بودجه‌های عنوان شده برای ریز برنامه‌های بنیاد شهید عنوان شده است. طبق این جدول دولت بیشترین مبلغ بودجه را برای بخش توسعه خدمات حمایتی ایثارگران اختصاص داده که مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان است و کمترین مبلغ را برای بخش پژوهش‌های کاربردی در حوزه ایثارگران با مبلغ ۳ میلیار تومان در نظر گرفته است. جزئیات این بودجه به قرار زیر است:

ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به ایثارگران مبلغ ۱۶۳ هزار میلیارد تومان

بخش توسعه خدمات بیمه‌ای ایثارگران مبلغ ۹۴۵ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان

خدمات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی به ایثارگران مبلغ ۷۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

توسعه خدمات حمایتی ایثارگران مبلغ ۱۴ هزار و ۲۳۳ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

پژوهش‌های کاربردی در حوزه ایثارگران مبلغ ۳ میلیارد تومان

جزئیات بودجه بنیاد شهید در سال ۱۳۹۹ + جدول

با توجه به دغدغه ایثارگران برای موضوع بیمه تکمیلی ایثارگری که در دو سال گذشته با کمبود بودجه فراوانی روبرو بوده است، مبلغی که دولت برای بخش بیمه ایثارگران در نظر گرفته، باید از رقم‌های مهم بودجه امسال باشد. طبق جدول شماره ۷ مبلغ پیشنهادی برای توسعه خدمات بیمه‌ای ایثارگران در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۹۴۵ میلیارد تومان است.
با توجه به جدول شماره ۵- درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی مالی بر حسب قسمت، بخش، بند، اجزا در سال ۱۳۹۹، نکته دیگر جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای بنیاد شهید سال آینده، پیش‌بینی «درآمد حاصل از سود سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران» (موضوع ماده ۷۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران) است؛ که این رقم ۲۷۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. در ماده ۷۳ در فصل هشتم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با عنوان منابع مالی و نظارت آمده است: «منابع مالی مورد نیاز با حفظ سهم سایر منابع بنیاد، در قالب مفاد لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی خواهد شد.»

جزئیات بودجه بنیاد شهید در سال ۱۳۹۹ + جدول

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار