روحانی‌نیا در نشست خبری عنوان کرد؛

راه‌اندازی ۸۰۰ دفتر خدمات قضایی در سراسر کشور/ ایجاد فرصت ملاقات مجازی برای خانواده‌های زندانیان

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: دفاتر خدمات قضایی این آمادگی را دارند که در خصوص ملاقات خانواده‌ها با زندانیان، ظرفیتی را ایجاد کنند تا خانواده‌های زندانیان بتوانند در دفاتر خدمات به صورت مجازی با زندانی خود دیدار شفاف داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ - 09December 2019

راه‌اندازی ۸۰۰ دفتر خدمات قضایی در سراسر کشور/ ایجاد فرصت ملاقات مجازی برای خانواده‌های زندانیانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حسن روحانی‌نیا» مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ یک فرصت طلایی را در اختیار سازمان و نهاد‌ها گذاشت، اظهار داشت: طبق این ابلاغیه، سازمان‌ها و دستگاه‌ها بخشی از اختیارات خود را به بخش خصوصی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه با محدودیت منابع مالی و نیروی انسانی مواجه و دچار چالش است، افزود: دفاتر خدمات الکترونیک توانسته‌اند کمک‌های زیادی به قوه قضایی داشته باشند.

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با بیان اینکه هنوز از ظرفیت‌های خدمات قضایی به خوبی استفاده نشده است، گفت: هم‌اکنون ۸۰۰ دفتر خدمات قضایی در کشور داریم که به‌زودی تعداد این دفاتر به هزار و ۵۰۰ دفتر خواهد رسید.

روحانی‌نیا برون‌سپاری خدمات قوه قضاییه را موجب چابک‌سازی دستگاه قضایی دانست و عنوان کرد: دفاتر خدمات قضایی این آمادگی را دارند که در خصوص ملاقات خانواده‌ها با زندانیان، ظرفیتی را ایجاد کنند تا خانواده‌های زندانیان بتوانند در دفاتر خدمات به صورت مجازی با زندانی خود دیدار شفاف داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایجاد فضایی برای ارتباط تصویری خانواده زندانی در دفاتر خدمات الکترونیک تاخیر زیادی داشته است، گفت: ایجاد ارتباط مجازی مستلزم تأیید مراجع نظارتی و تغییر برخی آیین‌نامه‌ها و مقررات است؛ این روند در حال پیگیری است و با همکاری سازمان زندان‌ها این کار سریع‌تر صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درباره اینکه سیستم برخی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دچار قطعی مکرر می‌شود، بیان کرد: به لحاظ فناوری و علی‌رغم اهتمامی که برای مقابله با تحریم صورت گرفته، متأسفانه بخشی از تحریم‌ها اثرگذار بوده است.

روحانی‌نیا در خصوص نحوه گزینش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ادامه داد: در این راستا به قدری لایه‌های نظارتی پیش‌بینی شده که مقررات و الزامات قانونی به شدت رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه «پابند الکترونیک» در قوه قضاییه پیشرو و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ که این پروژه عملیاتی شده است، ۵۰۰ زندانی از این امکان بهره‌مند شدند.

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عدم وجود مشاوره حقوقی در این دفاتر است، افزود: با کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه مذاکراتی انجام شده که در دفاتر خدمات قضایی، کار خدمات مشاوره‌ای هم صورت گیرد.

روحانی‌نیا  در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد با دفاتری که دچار تخلف می‌شوند، عنوان کرد: مدیران دفاتری که دچار تخلف شوند، انفصال از خدمت کوتاه‌مدت و بلندمدت خواهند شد؛ خوشبختانه تعداد پرونده‌های انتظامی ما چندان قابل توجهی نیست.

وی در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر اینکه توسعه خدمات الکترونیک در قوه قضاییه چقدر می‌تواند از فساد جلوگیری کند، گفت: با راه‌اندازی این دفاتر امروز هیچ‌کسی نمی‌تواند موضوع نوبت‌دهی پرونده‌ها را جابه‌جا کند؛ همچنین کسی نمی‌تواند طرف مقابل را مجهول المکان اعلام کند.

مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ادامه داد: با ارسال پیامک‌های مکرر، امروز کسی نمی‌تواند ادعا کند که ابلاغیه به دستش نرسیده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار