ترکیه ۷۱ تروریست داعشی را به وطنشان در اروپا بازگرداند

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که تنها در ماه دسامبر حدود ۷۱ تروریست عضو داعش را از سوریه به وطنشان در اروپا بازگردانده است.
کد خبر: ۳۷۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ - 09December 2019

ترکیه ۷۱ تروریست داعشی را به وطنشان در اروپا بازگرداندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه اتریشی «استاندارد»، بر اساس اطلاعات ترکیه از ابتدای دسامبر سال جاری میلادی در مجموع حدود ۷۱ تروریست خارجی به کشور‌های اروپایی بازگردانده شده‌اند.

بر این اساس، در جریان حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه که از ماه اکتبر آغاز شده است در مناطق مرزی ترکیه با سوریه حدود ۲۸۷ نفر از طرفداران داعش دستگیر شده‌اند.

ترکیه اعلام کرده است که ۱۱ نفر از این تروریست‌های عضو داعش به وطنشان در فرانسه بازگردانده شده‌اند. وزارت کشور ترکیه امروز در پیامی توئیتری این خبر را اعلام کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که این افراد در سوریه دستگیر شده‌اند.

بنا بر این گزارش، ترکیه از ۹ اکتبر در مناطق مرزی این کشور و سوریه حملاتی علیه شبه نظامیان کُرد را آغاز کرده است که آن‌ها را به عنوان سازمان تروریستی ارزیابی می‌کند. بر اساس اطلاعات رسمی در جریان این حملات حدود ۲۸۷ نفر از طرفداران داعش که در بین آن‌ها زنان و کودکان هم وجود داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.

در اوایل دسامبر وزارت کشور ترکیه خبر داد که طی سه هفته ۵۹ نفر که گفته می‌شد با سازمان‌های تروریستی در ارتباط بوده‌اند را به کشورهایشان بازگردانده است. در بین این تروریست‌ها ۲۶ تبعه اروپایی و آمریکایی وجود داشته است. همچنین تروریست‌هایی به آلمان هم برگردانده شدند.

خبرگزاری آناتولی امروز (دوشنبه) از بازگردانده شدن ۷۱ تروریست داعشی به اروپا خبر داد که در بین آن‌ها ۱۸ تبعه آلمانی هم بوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار