تسلط ارتش سوریه بر یک شهرک و چندین روستا در رقه

ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه توانستند با عقب‌نشینی ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان همسو با این کشور، کنترل شهرک راهبردی «شرکراک» و چندین روستا را در استان رقه را به دست بگیرند.
کد خبر: ۳۷۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ - 09December 2019
تسلط ارتش سوریه بر یک شهرک و چندین روستا در رقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یگان‌های ارتش سوریه عصر امروز (دوشنبه) به همراه نیرو‌های پلیس نظامی روسیه وارد شهرک مهم «شرکراک» و چند روستا در شمال استان رقه شدند.
 
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اهمیت این شهرک از این جهت است که در مجاور بزرگراه راهبردی «ام ۴» قرار گرفته است. علاوه بر این شهرک، سیلو‌های حبوبات، ایستگاه برق و چند روستای دیگر که همگی در مجاورت این بزرگراه قرار گرفته‌اند نیز به کنترل ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه درآمد.
 
بزرگراه «ام ۴» که از مرز عراق در استان حسکه تا شهر لاذقیه کشیده شده یک مسیر استراتژیک و مشرف به چاه‌های نفتی است که تقریبا تمامی بازیگران در سوریه در تلاش برای کنترل این شاهراه هستند.
 
عقب‌نشینی ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان ترکمن وابسته به این کشور از این مناطق در چارچوب توافق روسیه و ترکیه صورت می‌گیرد.
 
براساس توافق میان اردوغان و پوتین در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در بندر سوچی روسیه، شبه نظامیان کُرد سوریه از ۳۰ کیلومتری مرز‌های ترکیه دور می‌شوند و نیرو‌های پلیس نظامی روسیه و گارد مرزی سوریه در طول این «نوار امنیتی» مستقر می‌شوند. در این میان توافقات جانبی نیز در خصوص برخی مناطق و شهرک‌ها میان ترکیه و روسیه صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار