مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

تشکل‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش ویژه دارند

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گفت: سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه دفاع مقدس نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس دارند.
کد خبر: ۳۷۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ - 10December 2019

تشکلهای مردم نهاد در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش ویژه داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس امروز در گردهمایی تشکل‌های مردم نهاد حوزه دفاع مقدس که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برگزار شد با بیان اینکه این اداره‌کل در نظر دارد از تمامی تشکل‌های حوزه دفاع مقدس حمایت و پشتیبانی کند اظهار داشت: این سازمان‌های مردم نهاد هستند که می‌توانند در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی هنری و غیره نقش آفرین باشند و نقش این سازمان‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست آنها می‌توانند در حوزه دفاع مقدس نقش آفرین باشند.

کوشکی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس در حال ثبت و راه‌اندازی هستند که با راه‌اندازی این سازمان‌ها می‌شود بسیاری از فعالیت‌های حوزه‌ای مختلف مربوط به دفاع مقدس، شهدا و جانبازان را توسط آنها پیگیری شود.

وی افزود: این اداره‌کل در بحث دریافت مجوزها و بخشی از هزینه‌های راه‌اندازی این سازمان‌ها همکاری خواهد کرد و تاکید بر این است که سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌ها هم فعال شوند و از شهرستان‌ها و ظرفیتی که در شهرهای مختلف استان است غافل نشویم.

در ادامه این جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در پاسخ به سوالات و پرسش های اعضای حاضر بیان داشت: استانداری فارس از هیچ گونه کوششی در راستای تحقق اهداف سازمان‌های مردم نهاد در جهت ترویج فرهنگ ارزشمند دوران 8 سال دفاع مقدس دریغ نخواهد کرد و مشکلات تمامی سازما‌ن‌های درحال ثبت و سازمان های دارای مجوز را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در استان فارس بیش از 30 سازمان مردم نهاد فعال است که فقط 7 مورد از این سازما‌ن‌ها در شهرستان‌ها است که باید در شهرستان ها بیشتر از این این سازمان ها فعال باشند.

نیازی تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید به صورت تخصصی وارد عمل شوند تا بسیاری از مشکلات موجود در حوزه ایثار و شهادت رفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار