فرمانده وابسته به «حفتر» ترکیه را به پاسخ نظامی تهدید کرد

فرمانده نیروی دریایی دولت وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» تهدید کرده است که در صورت ورود کشتی‌های ترکیه به آب‌های نزدیک لیبی، آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 10December 2019

فرمانده وابسته به «حفتر» ترکیه را به پاسخ نظامی تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، فرمانده نیروی دریایی دولت ژنرال «خلیفه حفتر» در لیبی دوشنبه در گفت‌وگو با یک رسانه یونانی بر مخالفت شدید خود با توافق جدید ترکیه با نیرو‌های دولت وفاق لیبی مستقر در طرابلس تأکید کرد.

به نوشته وبگاه «گریک ریپورتر»، فرمانده نیروی دریایی نیرو‌های خلیفه حفتر در مصاحبه با شبکه خبری «گریک آلفا تی وی» گفت که دستور غرق کردن هرگونه کشتی ترکیه در منطقه را داده است.

به نوشته گریک ریپورتر، فرمانده نیروی دریایی حفتر گفت: «من دستور دارم... به محض رسیدن کشتی‌های تحقیقاتی ترکیه، من راه حلی دارم و خودم آن‌ها را غرق می‌کنم. من این دستور را از ژنرال حفتر دارم.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از خبر داد.

نیرو‌های شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر نیز در روز‌های گذشته با صدور بیانیه‌ای امضای توافقنامه بین السراج و اردوغان را باطل دانستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار