لاوروف:

هرآنچه در توان داریم برای حفظ برجام انجام می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه می‌گوید در دیدار با همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که مسکو معتقد است که باید توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کرد.
کد خبر: ۳۷۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷ - 10December 2019

هرآنچه در توان داریم برای حفظ برجام انجام می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه بعد از گفت‌وگو با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر تأکید کرد که مسکو معتقد است که باید هرآنچه می‌توان، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام داد.

لاوروف که به واشنگتن سفر کرده، در نشست خبری مشترک با پامپئو، گفت: «در مورد وضعیت حول توافق هسته‌ای با ایران صحبت کردیم. در مورد وضعیت حول توافق هسته‌ای با ایران صحبت کردیم.»

وی با بیان اینکه روسیه برای کاهش تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز طرحی ارائه کرده، گفت مسکو از تلاش برای آزادی و امنیت تردد در این منطقه حمایت می‌کند و طرح خود را نیز بر مبنای تلاش برای رسیدن به «امنیت جمعی» طراحی کرده است.

دولت آمریکا سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه مردم ایران را احیا کرد. مسکو از ابتدا این رویکرد واشنگتن را محکوم و تأکید کرده است که به تلاش برای حفظ این توافق ادامه می‌دهد.

با این وجود، عدم تحقق وعده‌های کشور‌های اروپایی برای جبران آثار منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا، عملا این توافق را در آستانه شکست قرار داده است. جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ماه امسال در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، به مرور در حال کاهش تعهد خود به این توافق است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار