سردار کارگر:

ضرورت تبیین و ترویج تمام ابعاد دفاع مقدس در جامعه/ شهید «حججی» به اذن خدا به دنیا معرفی شد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس گفت: اگر دفاع مقدس با ملاحظه به جامعه ارائه شود جوانان امروز آنرا نمی‌پذیرند؛ بر همین اساس باید همه ابعاد این حماسه بیان شود.
کد خبر: ۳۷۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ - 11December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در نشست صمیمی با مدیران اداره‌ ­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد، اظهار داشت: برای کار در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس باید نیت، هدف و ابزارمان مقدس باشد و این مهم است.

وی با بیان اینکه تأسی به فرهنگ دفاع مقدس، حفظ آثار این حماسه عظیم را به همراه خواهد داشت، افزود: فضای کلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس، مقدس است. اگر با نیت خالص و صحیح حرکت کنیم و شبانه‌روز تلاش کنیم، «ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» که وعده خداوند است محقق خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در ادامه سخنانش توجه به همه زوایای دفاع مقدس را ضروری دانست و ابراز داشت: اگر دفاع مقدس با ملاحظه به جامعه ارائه شود، جوانان امروز آنرا نمی‌پذیرند، بر همین اساس باید همه ابعاد این حماسه بیان شود.

سردار کارگر با تاکید بر محدود نکردن دفاع مقدس به زمان و موضوعات خاص عنوان کرد: صرفاً نباید از غم‌­ها و غصه­‌های دفاع مقدس گفت، بلکه باید به نشاط در دفاع مقدس نیز توجه داشت و همچنین شکست‌هایی که در کنار پیروزی­‌ها و موفقیت‌ها در آن دوران کسب کردیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید از قدیس جلوه دادن شهدا پرهیز کنیم، گفت: شهدا نیز همانند ما بودند، با این تفاوت که آن‌ها راه را پیدا کردند و در مسیر مستقیم حرکت کردند و خداوند نیز به آن‌ها عنایت کرد، لذا باید این حقیقت را برای جوانان ایران اسلامی تبیین کرد.

وی در ادامه پرداختن به سیره زندگی شهدایی که بعد از دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند را نیز ضروری دانست و بیان داشت: باید در این زمینه به سیره شهدایی همچون شهید «محسن حججی» که بعد از دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند، پرداخته شود و عواملی که باعث شد تا آن‌ها توفیق شهادت پیدا کنند برای نسل امروز تشریح شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف شهید حججی مبنی بر اینکه اخلاص شهید حججی موجب شناخته شدن این شهید والامقام بود، خاطرنشان کرد: شهید «حججی» به اذن خدا به وسیله تصاویری که در زمان اسارت توسط داعش در فضای مجازی انتشار یافت به دنیا معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها