مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

تکمیل فازهای اول و دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران اولویت دارد

سردار «عبدالله ملکی» گفت: تکمیل فازهای اول و دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران اولویت دارد.
کد خبر: ۳۷۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ - 11December 2019

تکمیل فاز 1 و 2 مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران اولویت داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از نظر وسعت بزرگترین مرکز فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: طبق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، در این مرکز عملیات والفجر هشت به نمایش در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه این مرکز در سه فاز در حال ساخت است که تاریخ حکومت علویان در فاز سه به وسعت 6 هکتار در آن به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: اولویت ما تکمیل فاز یک و دو به شمار می‌آید.

ملکی به نقش لشکر ویژه 25 کربلا در عملیات والفجر هشت اشاره کرد و با بیان اینکه در هفت‌تپه به وسعت دو هکتار با ایجاد 22 سنگر، استقرار 14 گردان را پیش‌بینی کردیم، گفت: همچنین در ساختمان اصلی این مرکز (تانک فارما) در مساحتی به وسعت 6 هزار و 700 مترمربع 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

این مسئول با اشاره به همکاری شهردای ساری در بخش محوطه سازی فاو، افزود: تاکنون 45 میلیارد تومان هزینه کردیم و برای تکمیل این مرکز نیازمند بیش از 50 میلیارد تومان اعتبارهستیم.

مدیرکل حفظ آثار مازندران با اشاره به اینکه احداث این مرکز در سال 88 آغاز شده است، گفت: در یازدهمین سال احداث این پروژه قرار داریم و در سال 96 فاز یک را افتتاح کردیم و در صورت تأمین اعتبار تا 3 سال دیگر این مجموعه تکمیل خواهد شد.

وی افزود: در چند سال اخیر کتاب‌های فراوانی نیز در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ جنگ استان از سوی اداره کل حفظ آثار مازندران تدوین شده است که دو کتاب تاریخی «هزاره پایداری» و «از طبرستان تا یمن» از جمله آنهاست.

مدیرکل حفظ آثار مازندران از بازدید سالانه 60 هزار نفر از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: نمایشگاه دفاع مقدس برای بازدید دانش‌آموزان ایجاد کردیم که مورد استقبال قرا گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار