سردار شرفی:

امنیت پایدار در گرو مشارکت مردم است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بر توسعه رویکرد‌های مشارکتی نیروی انتظامی و مردم در پیشگیری از جرم و پرهیز از روش‌های سنتی و سلبی تأکید کرد.
کد خبر: ۳۷۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ - 11December 2019

امنیت پایدار در گرو مشارکت‌های مردمی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: برای اجرای اصولی و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با نحوه انجام صحیح و شرایط آن آشنا باشیم و برای این کار بایستی آموزش‌هایی نیز به جامعه و دستگاه‌های متولی داده شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس موازین و احکام اسلامی و برابر قانون اجرا شود، گفت: نباید فراتر از شریعت و قانون اقدام کرد؛ چراکه نتیجه آن جز دین زدگی و اختلاف نخواهد بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز در راستای وظایف ذاتی خود، با ناهنجاری‌ها و فساد‌های اجتماعی به عنوان مصادیق نهی از منکر برخورد می‌کند و این رسالت را افتخار خود می‌داند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در این حوزه افزود: باید آموزش‌های لازم در خصوص نحوه پیاده‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های مسئول و نهاد‌های متولی فرهنگی به عموم جامعه داده شود.

سردار شرفی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: اغلب مأموریت‌ها، اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس، از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و امنیت و آرامش اجتماعی بدون حضور پلیس در جامعه میسر نخواهد شد؛ بنابراین همکاری و همیاری در ایجاد امنیت پایدار و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی مشارکت مردم را بزرگترین پشتوانه و سرمایه پلیس دانست و خاطرنشان کرد: بدون حمایت و مشارکت جدی مردم در تأمین امنیت، پلیس به تنهایی موفق نخواهد شد؛ لذا همه آحاد جامعه باید سهم خود را به خوبی ایفا کنند تا شاهد امنیتی پایدار در سطح جامعه باشیم.

سردار شرفی با بیان اینکه وقوع جرم در جامعه جزء لاینفک زندگی بشری است، تصریح کرد: هرچه تکنولوژی‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند، جرایم نیز شکل جدیدتری به خود می‌گیرد؛ بنابراین پلیس هم باید خود را برای مبارزه با این جرایم پیشرفته مجهز و به‌روز کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا پیشگیری اجتماعی در مقوله ایجاد امنیت پایدار را بسیار مهم و ضروری برشمرد و افزود: پلیس بیشتر از گذشته توجه خود را به حوزه پیشگیری اجتماعی معطوف کرده و یکی از راه‌های رسیدن به پیشگیری اجتماعی، آموزش‌های همگانی اقشار مختلف جامعه است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار