رهبران جناح های سیاسی عراق، اختلافات را حول محور مرجعیت حل کنند

نایب رئیس فراکسیون ولایی مجلس معتقد است؛ بیانیه‌های آیت‌الله سیستانی اولا صف شورشیان را از مردم جدا کرد و بعد هم آرامشی را به عراق داد.
کد خبر: ۳۷۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ - 11December 2019

رهبران جناح های سیاسی عراق، اختلافات را حول محور مرجعیت حل کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت اسلام احمد سالک در گفت‌و‌گویی با اشاره به نقش آمریکا و متحدانش در آشوب‌ها و ناآرامی‌های اخیر منطقه و عراق، اظهار داشت: بنده بیش از ۱۴سال با تمام جریانات سیاسی عراق در قالب مجلس اعلای انقلاب اسلامی و سپاه بدر کار کردم و نماینده مقام معظم رهبری در آنجا بودم و کاملا جریانات سیاسی داخلی عراق را می‌شناسم.

وی افزود: بعد از اینکه حمله آمریکا در سال ۲۰۰۱ به عراق صورت گرفت، شهید آیت‎الله سیدمحمدباقرحکیم با تدبیر قبلی، قبل از حمله آمریکا وارد عراق شد و استقبال فوق العاده‌ای از ناحیه مردم عراق در مسیر راه تا بغداد و نجف از ایشان صورت گرفت، مردم عراق علاقه بسیار زیادی به مرجعیت دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: مردم عراق چند خصوصیت دارند؛ آن‌ها شدیدا علاقه به مسائل دینی و مذهبی دارند و حدود ۷۰ درصد مردم آنجا شیعه هستند؛ این نکته امتیاز آنهاست، دلایل متعددی دارد و یکی از دلایل آن وجود عتبات عالیات در آنجااست. نکته دوم علاقمندی مردم به علما و مراجع تقلید هستند و نجف اشرف همیشه پایگاه اصلی اهل‌بیت (ع) علما، بزرگان و مراجع عظام بوده و این نکته قابل توجه است که این علاقه و ارتباط مردم با مرجعیت موجب یک اطاعت تشکیلاتی و اعتقادی از مرجعیت شیعی شده است.

سالک با تاکید براینکه رهبران جناح‌های سیاسی عراق باید اختلافات را حول محور مرجعیت حل کنند، مطرح کرد: گروه‌های سیاسی عراق اعم از شیعه، سنی و کُرد عموما تابع رهنمود‌های مرجعیت هستند، سایر گروه‌های شیعی از جمله جریان صدر، مجلس اعلا و حکمت ملی نیز در قبال مرجعیت چنین رویکردی دارند، هرچند در عمل به دلیل اختلافات عمیق سیاسی و جناحی، توصیه‎هایی همچون تسریع در تشکیل دولت و یا پرداختن به مشکلات سیاسی و اقتصادی را نادیده می‌گیرند.

نقش بیانیه‌های آیت الله سیستانی در اعتراضات اخیر عراق

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید براینکه مردم عراق باید هوشیار باشند، مطرح کرد: برخی جبهه‌ها و عناصر ضدایرانی در عراق که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی دولت‌های خارجی حمایت مالی می‌شوند با صحنه سازی می‌خواهند مردم را در مقابل نیرو‌های امنیتی قرار دهند، آن‌ها از شروع اعتراضات مردمی در عراق تلاش زیادی کردند تا تجمعات آرام را به درگیری و آشوب بکشانند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش بیانیه‌های آیت‌الله سیستانی در ناآرامی‌های اخیر عراق، مطرح کرد: امروز آیت الله سیستانی در حقیقت مدیریت جامعه اسلامی و انقلابی عراق را به عهده دارند و می‌بینیم که همین شورش‌هایی که سازمان سیا، آمریکا و موصاد برای بهم پاشیدگی در عراق و لبنان و بعد هم ایران طراحی کردند، بیانیه‌های آیت الله سیستانی اولا صف شورشیان را از مردم جدا کرد و بعد هم آرامشی را به عراق داد.

پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق باید برچیده شوند

نایب رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حرکتی که مردم عراق در دفاع از مرجعیت شروع کردند، مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها است، تصریح کرد: باید روزی برسد که مردم عراق بایستند برای حذف پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق چراکه با این پایگاه‌ها، مشکلات همچنان خواهد بود رهبران سیاسی هم باید مطیع "آیت الله سیستانی" باشند؛ منسجم حرکت کنند و اگر تک روی کنند، دشمن از این شکاف بین جریانات سیاسی استفاده می‌کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار