حجت‌الاسلام مروی:

ضرورت معرفی شیخ زکزاکی به جامعه/ اندیشه شیخ زکزاکی ماندگار خواهد شد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: شیخ زکزاکی به عنوان یک الگوی شایسته برای جامعه، جوانان و روحانیت باید معرفی شود، بر همین اساس آستان قدس رضوی برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ - 11December 2019

به گزارش دفاع­‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» در دیدار با دختران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر نهضت اسلامی نیجریه که امروز در حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن پیگیری آخرین وضعیت و شرایط جسمی این عالم انقلابی از خانواده این عالم فرهیخته، اظهار داشت: مسئله شیخ زکزاکی مسئله نظام و انقلاب و یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی منطقه آفریقا را متحول کرده است، خاطر نشان کرد: این عالم برجسته کار بسیار بزرگی را در آفریقا انجام داد و ده‌ها هزارنفر را در آن منطقه تربیت کرد، از این رو دشمنان دین و اسلام کینه بزرگی از شیخ زکزاکی دارند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بنیانی که شیخ زکزاکی در آفریقا گذاشت و آن تفکر انقلابی که در آن منطقه تأسیس کرد نابود شدنی نیست، دشمنان احمق هستند که تصور می‌کنند با به شهادت رساندن بزرگان، راه و مسیر آنان نیز نابود خواهد شد، همانگونه که یزید فکر می‌کرد می‌تواند با شهادت اباعبدالله الحسین (ع) تفکر امامت، ولایت و اهل بیت (ع) را نابود کند.

وی گفت: دشمنان شاید بتوانند شیخ زکزاکی را به شهادت برسانند، اما هیچگاه نخواهند توانست فکر، اندیشه و راه او را در آفریقا نابود کنند، فکر و اندیشه‌ای که شیخ زکزاکی در آفریقا بنیان گذاشته روز به روز شکوفاتر خواهد شد.

مروی با بیان اینکه شیخ زکزاکی یک نیروی ارزشمند بوده و تعبیر خمینی آفریقا که به وی نسبت داده شده، تعبیر درستی است؛ تصریح کرد: شیخ زکزاکی برای اسلام در آفریقا زحمت کشیده و رنج برده است. تلاش‌ها، فداکاری‌ها و ایثارهای این روحانی برجسته یک الگو و نمونه برای همه آزادی خواهان جهان است.

وی با اشاره به ظلم‌ها و مصیبت‌هایی که شیخ زکزاکی در راه اسلام متحمل شده است، تصریح کرد: شیخ زکزاکی و خانواده او واقعا سختی‌ها و مصیبت‌های بسیاری را تحمل کردند. شش پسرشیخ زکزاکی شهید شده و خود او نیز هم‌اکنون در آن شرایط ظالمانه قرار دارد. این عالم فرهیخته خدمات ارزشمندی برای اسلام داشته و در راه خدا مصیبت‌های بسیاری را متحمل شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر لزوم معرفی بزرگان و مفاخر دینی و انقلابی به جامعه ابراز داشت: شیخ زکزاکی به عنوان یک الگوی شایسته برای جامعه، جوانان و روحانیت باید معرفی شود، بر همین اساس آستان قدس رضوی برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 وی افزود: در حرم مطهر به میزان توان نسبت به معرفی خدمات شیخ زکزاکی به اسلام و تلاش‌های او جهت آگاهی زائران اقدام خواهیم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی شیخ زکزاکی را انسانی وارسته، مجاهد فی سبیل الله و اُویْس قرنی زمان دانست و یادآور شد: فردی در آفریقا تحت تأثیر تفکر امام راحل و رهبری معظم نقلاب اسلامی توانسته جریان ارزشی و انقلابی را متولد کند و خدمات بسیاری برای اسلام داشته باشد و در این راه زحمات و آسیب‌های بسیاری را متحمل شده است، این مرد بزرگ و خدماتش را باید به مردم معرفی کرد.

مروی در پایان گفت: باید زحمات و خدمات شیخ زکزاکی به اسلام و وضعیت خطرناکی که هم‌اکنون گرفتارش شده‌اند را برای مردم تبیین کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار