اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید می‌کند

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا گفت این نهاد قصد دارد به‌دلیل عدم اجرای کامل توافق مینسک توسط روسیه، تحریم‌ها علیه این کشور را تمدید کند.
کد خبر: ۳۷۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ - 11December 2019
اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سران اتحادیه اروپا قصد دارند روز پنجشنبه، تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کنند.
 
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفته است: «به احتمال زیاد شورای اروپا حمایت یک‌دست خود از حق حاکمیت اوکراین و یک‌پارچگی قلمرو آن را اعلام خواهد کرد و همان‌طور که می‌دانید مدت اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به اجرای کامل توافق مینسک توسط این کشور بستگی دارد و ما انتظار داریم تحریم‌ها تمدید شوند».
 
روز گذشته (سه‌شنبه) نیز «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ساعاتی بعد از اعلام موافقت مسکو و کی‌یف برای اجرای آتش‌بس کامل در شرق اوکراین اعلام کرد، در شرایط جاری دلیلی برای برداشته شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه وجود ندارد.
 
اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ در انتقاد از مواضع مسکو در قبال اوکراین و همه‌پرسی الحاق شبه جزیره «کریمه» به فدراسیون روسیه تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کرده و مسکو را به دخالت در درگیری‌های نظامی در مناطق شرقی اوکراین و حمایت از جدایی‌طلبان متهم کرده است.
 
اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تحریم‌های خود علیه روسیه را در رابطه با اوکراین تمدید کرده و برای آخرین بار این تحریم‌ها تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ تمدید شده است.
 
«دیمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه چهارم آذر پس از دیدار با همتای فنلاندی خود در یک نشست خبری با هشدار به غرب گفت، تا زمانی که تحریم‌های غرب علیه کشورش پابرجاست، روسیه نیز اقدامات محدود‌کننده و تلافی‌جویانه خود را متوقف نخواهد ساخت.
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار