عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم توجه به عدالت‌محوری اسلام در شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما/ جهان تشنه شنیدن ایده‌های عملی اسلام است

محمد قمی با عنوان اینکه شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی باید به سمت عدالت‌محوری حرکت و ایده‌های دین مبین اسلام در این زمینه را پیاده کنند، گفت: امروز جهان تشنه شنیدن ایده‌های عملی اسلام است.
کد خبر: ۳۷۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷ - 13December 2019

عدالت محوری اسلام مبنای برنامه‌سازی در شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما قرار بگیرد/ جهان تشنه شنیدن ایده‌های عملی اسلام است«محمد قمی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی رسانه ملی در معرفی آموزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سطح بین‌المللی اظهار داشت: اصولا جمهوری اسلامی به مردم متکی است و دموکراسی به معنای واقعی در جمهوری اسلامی انجام می‌شود؛ چراکه به هر جهت مردم در تمام سطوح نقش دارند و موثر هستند، انتخاب با مردم است و در واقع مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی تحقق یافته و مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند.

وی درباره اینکه شبکه‌های برون مرزی چگونه می‌توانند به عنوان نمایندگانی از جمهوری اسلامی در سراسر جهان رسالت خود را ایفا کنند، افزود: در چین مقبره‌هایی مربوط به ایرانی‌های مسلمانی ساخته شده است که در گذشته در این کشور حضور داشته‌اند، این افراد مسلمان بوده‌اند، درستکاری آن عده سبب شد که علاوه بر ساختن مقبره‌هایی از آنان در این کشور، زمینه حضور دیگر مسلمانان در چین فراهم شود. این تجار با اعمالشان مردم را به اسلام دعوت می‌کردند. امروزه جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف سفارتخانه و نماینده دارد که اگر اینها درست عمل کنند، خود می‌توانند تبلیغی برای دین اسلام و فرهنگ ایرانی - اسلامی باشند.

قمی درباره نقش شبکه‌های برون مرزی در دیپلماسی عمومی گفت: رسانه‌های برون مرزی ما نظیر پرس تی وی، العالم، الکوثر و ... مهم‌ترین رسالت خود را باید بیان حقایق جمهوری اسلامی در سراسر جهان بدانند و برای این کار از قالب هنر نمایش، فیلم، سینما، تئاتر و ... استفاده کنند. تا به این وسیله حقیقت اسلام را برای آن‌ها بیان کنند، مثل یوسف پیامبر که ساخته شد و عدالت، مهربانی و شجاعت را به نمایش درآورد. این فیلم تاثیرات بسیار زیادی داشت. نمونه دیگری که می‌توان مثال زد سریال اصحاب کهف بود که در سراسر دنیا بیننده پیدا کرد، اگر در این شبکه بیان شود که این سریال‌ها برگرفته از قرآن مجید هستند، نگاه‌ها نسبت به اسلام بسیار تلطیف خواهد شد.

شبکه‌های برون مرزی ایران باید به سمت برگزاری مناظره حرکت کنند

وی افزود: شبکه‌های برون مرزی ایران باید به سمت برگزاری مناظره حرکت کنند؛ دانشمندان اسلامی در مقابل دانشمندان دیگر ادیان مذاکره کنند، چون دین اسلام از منطق خاص و  قوی برخوردار است، طبیعتا این شبکه‌ها می‌توانند منطق اسلام را به نمایش بگذارند. باید در مراکز علمی جهان از مسلمانانی که معتقد و در عین حال با سواد هستند بهره گرفته شود. ضمن اینکه دانشمندان علوم مختلف حقایق اسلام را آن طوری که خودشان یافته‌اند و آمادگی دارند برای دانشجویان و صاحبان فکر و اندیشه بیان کنند.

وی در پایان عدالت را محور اصلی و اساسی برای برنامه‌سازی در شبکه‌های برون مرزی عنوان کرد و گفت: عدالت اولین مطلبی است که در اسلام مطرح است و باید روی آن تاکید کنیم، اسلام دین عدالت است و عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد. دنیا امروز تشنه عدالت است و عدالت محوری اسلام باید در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی ما موج بزند؛ اینکه مسلمانان انسان‌های عادل و طرفدار مظلوم هستند، این استکبارستیزی و یتیم‌نوازی اسلام را باید به منصه ظهور بگذاریم تا دنیا بداند عده‌ای هم هستند در جهان که هم و غمشان عدالت است. باید این را یک خط مشی کلی قرار دهیم و بگوییم که انسان از نظر اسلام یک موجود چند بعدی و اشرف مخلوقات است و می‌تواند به میزان قابل توجهی خودش را رشد دهد و تکامل پیدا کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها