بیانیه وزارت خارجه سوریه؛

ائتلاف آمریکا «رقه» را بر سر ساکنانش خراب کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای با اشاره به جنایات ائتلاف غیرقانونی بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در این کشور اعلام کرد: ائتلاف آمریکا در شهر «رقه»، هزاران نفر را به قتل رساند و این شهر را به صورت کامل، بر سر ساکنانش تخریب کرد.
کد خبر: ۳۷۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ - 13December 2019

ائتلاف آمریکا، «رقه» را بر سر ساکنانش خراب کرد و هزاران نفر را به قتل رساندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه سوریه به مناسبت هفتادمین سالگرد «روز جهانی حقوق بشر» بیانیه‌ای منتشر کرد.

دمشق در این بیانیه از تجاوزات سازمان‌یافته دولت‌های آمریکا در زمینه حقوق بشر علیه ملت‌های جهان انتقاد و تأکید کرد که تا کنون حتی، «آن مهاجران مستضعفی که به اراضی آن (آمریکا) پناه می‌برند، از این جنایات در امان نیستند».

خبرگزاری رسمی روسیه به نقل از دمشق گزارش داد که جنایات ائتلاف غیرقانونی بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا علیه غیر نظامیان سوری شاهد مثال است و تأکید کرد که ائتلاف آمریکا در شهر رقه، هزاران نفر را به قتل رساند و «این شهر را به صورت کامل، بر سر ساکنانش تخریب کرد».

وزارت خارجه سوریه این جنایات ائتلاف آمریکا را نقض آشکار معاهدات حقوق بشر، قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بین‌الملل دانست و از استفاده آمریکا از بمب‌های ممنوعه فسفر علیه زنان و کودکان سوریه انتقاد کرد.

دمشق تصریح کرد که باید درباره جنایات آمریکا علیه انسانیت و حقوق بشر در همه مناطق دنیا ازجمله ویتنام، عراق، افغانستان، آمریکا، زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو و زندان‌های مخفیانه در اروپا، یک تحقیق بین‌المللی صورت گیرد.

دمشق در پایان خاطرنشان کرد که پروتکل‌های حقوق بشری برای تأکید بر محکومیت اقدامات آمریکا و تجاوزات این کشور در زمینه حقوق بشر است و همه کشورهای جهان باید با تشریک مساعی، به واشنگتن اجازه ندهند که از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای سرکوب اراده و خواست سایر ملت‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها