بوکوحرام مسئولیت پرتلفات‌ترین حمله به نظامیان نیجر را پذیرفت

بوکوحرام مسئولیت حمله به اردوگاه ارتش نیجر در ایناتس را که ۷۱ کشته برجای گذاشت، پذیرفت.
کد خبر: ۳۷۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ - 13December 2019

بوکوحرام مسئولیت پرتلفات‌ترین حمله به نظامیان نیجر را پذیرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوکوحرام مسئولیت حمله به یک اردوگاه ارتش نیجر در ایناتس،‌ منطقه‌ای در غرب این کشور و همجوار با مرز مالی را که ۷۱ کشته برجای گذاشت، پذیرفت.

بوکوحرام با برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، ادعا می‌کند که در حمله این اردوگاه حداقل ۱۰۰ نظامی را کشته است و بسیاری نیز زخمی شده‌اند.

یک منبع امنیتی در نیجر در خصوص این حمله که روز سه‌شنبه انجام شد، به خبرگزاری فرانسه گفت: «تروریست‌ها با خمپاره و آتش توپخانه به این اردوگاه حمله کرده‌اند.»

به گفته این منبع امنیتی، انفجارهای صورت گرفته در زاغه‌های مهمات و انبارهای ذخیره سوخت اردوگاه سبب شده تا شمار زیادی از نظامیان در جریان این حملات که به گروه‌های افراطی نسبت داده می‌شود،‌ کشته شوند.

حمله روز سه‌شنبه از سال ۲۰۱۵ میلادی، زمان آغاز حملات نیروهای جهادی در این کشور، تاکنون پرتلفات‌ترین حمله به نظامیان ارتش نیجر است.

محمدو ایسوفو، رئیس جمهوری نیجر که فرماندهی عالی ارتش را در اختیار دارد، پس از انجام این حملات سفر به خود به مصر، محل برپایی کنفرانس با موضوع صلح پایدار،‌ امنیت و توسعه در آفریقا را نیمه‌تمام گذاشت و به نیامی، پایتخت این کشور بازگشت.

شورای وزیران نیجر روز سه‌شنبه وضعیت فوق‌العاده در بسیاری از بخش‌های این کشور را که از سال ۲۰۱۷ به منظور مقابله با حملات بوکوحرام وضع شد به مدت سه ماه دیگر تمدید کرده بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار