لاوروف: انقلاب‌های رنگین در آمریکای لاتین تنش‌ها را افزایش می‌دهد

وزارت خارجه روسیه درباره خطر انقلاب‌های رنگین برای کشور‌های آمریکای لاتین هشدار داد.
کد خبر: ۳۷۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ - 13December 2019

لاوروف: انقلاب‌های رنگین در آمریکای لاتین تنش‌ها را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) هشدار داد وقوع «انقلاب‌های رنگین» در کشور‌های آمریکای لاتین می‌تواند منجر به افزایش تنش‌ها و درگیری شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در جریان دیدار با «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، تلاش برخی دولت‌ها برای اجرای انقلاب رنگین در کشور‌های آمریکایی لاتین را محکوم کرد.

وی بعد از این دیدار گفت: «با توجه وضعیت کنونی در آمریکای لاتین و کارائیب، شاهد تحولات پیچیده، بعضاً چند وجهی و متناقض سیاسی و اقتصادی-اجتماعی بوده‌ایم. ما توافق داریم که تلاش‌های انجام شده در این منطقه برای تکرار سناریوی بدنام انقلاب‌های رنگین، می‌تواند تنش‌های منطقه‌ای را به شکل خطرناکی افزایش دهد».

رئیس دستگاه دیپلماسی مسکو تاکید کرد که وقوع تنش و درگیری قطعاً در خدمت تقویت جایگاه آمریکای لاتین به عنوان مرکز یک جهان نوظهور چند قطبی نخواهد بود.

لاوروف ضمن اشاره به مخالفت روسیه با هرگونه دخالت خارجی در امور نیکاراگوئه، توضیح داد: «[مسکو] قویاً معتقد است که مردم نیکاراگوئه باید سرنوشت خود را تعیین کرده و تلاش‌ها برای تحمیل وقایع بر نیکاراگوئه را نمی‌پذیریم».

پیشتر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه دخالت‌های کشورش در امور داخلی کشور‌های آمریکای لاتین، تلویحاً به حمایت واشنگتن از تظاهرات‌ها در برخی کشور‌های این منطقه اذعان کرد.

این اظهارات در حالی است که برخی کشور‌های آمریکای لاتین ازجمله ونزوئلا، کلمبیا، اکوادور، بولیوی و شیلی طی هفته‌های اخیر با اعتراضات گسترده مردمی، ناآرامی و برخی آشوب‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار