امام جمعه دوره چگنی:

مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی یک وظیفه دینی است

حجت‌الاسلام محمد سوری گفت: مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی یک وظیفه دینی است که نقش و آرای مردم و رضایت جامعه در حفظ اصل نظام اسلامی مهم است.
کد خبر: ۳۷۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 13December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام محمد سوری امام جمعه دوره چگنی در خطبه های این هفته نماز جمعه چگنی با توجه به نقش مردم در نظام اسلامی در اندیشه امام خامنه‌ای اظهار داشت: در منطق و اندیشه امام خامنه ای بدون آرای مردم، بدون حضور مردم و بدون تحقق خواست مردم خیمه نظام اسلامی برپا نمی شود و نمی ماند بلکه مردم نقش مستقیم در حکومت دارند و حکومت اسلامی نقش مردم را بسیار اثر گذار می کند.

وی مردم سالاری دینی را یک الگوی جهانی دانست و افزود: ما از اول انقلاب تا به امروز هر کاری را محول به مردم کرده ایم خوب پیش رفته است  و در انتخابات نیز با وسواسی خاص انتخاب کنیم و ملاک های را که رهبری فرموده اند دنبال کنیم.

امام جمعه دوره چگنی عنوان کرد: مردم سالاری متکی بر نظام اسلام است و فقط یک قرارداد عرفی نیست بلکه مواجهه به رای مردم، اراده و خواست مردم است که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری یک وظیفه دینی است.

امام جمعه دوره چگنی رضایت مردم از حاکمیت را مانع نفوذ دشمن دانست و گفت: نقش و آرای مردم و رضایت جامعه از حکومت، مردم سالاری در زمینه دیگری نیز مهم و قابل اعتنا است و آن در حفظ اصل نظام اسلامی است.

وی با توجه به بزرگ نمایی کردن اینستکس تصریح کرد: برای مانع از گام پنجم ایران در برابر بدعهدی آمریکا و اروپا مسئله کانال مالی را با یک فریب مطرح کرده است که هدف اصلی از بزرگ‌نمایی اینستکس سوق دادن ایران به سمت توافق بازدارنده از برجام است  که با پرهیز از ساده انگاری و براساس عزت،حکمت، مصلحت و دقت در مذاکرات باید از منافع ملی دفاع کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها