مجتهدزاده:

مادران شهدا مبلغان فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: مادران شهدا سرمایه‌های معنوی کشور هستند و با سادگی و صداقتی که در کلام‌شان دارند، می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنند.
کد خبر: ۳۷۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷ - 15December 2019

با جسم سخت بر سر محمدم زدند/ بزرگترین آرزویش دیدار با رهبر بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست مادران شهدا با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «الهه عسگری» مادر شهید «محمدمهدی رضوان» که به تازگی به شهادت رسیده است و جمعی از دیگر مادران شهدا در سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست اظهار داشت: مادران شهدا سرمایه‌های معنوی کشور هستند و با سادگی و صداقتی که در کلام‌شان دارند می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه مادران شهدا ثابت کردند که منافع کشور به محبت و عشق به فرزند ارجح است، ادامه داد: اگر ملت ما اینقدر شجاع و مستحکم در برابر ابرقدرت‌ها می‌ایستد قطعا به واسطه خون شهداست.

مجتهدزاده تصریح کرد: از مادران شهدا تقاضا دارم که حضورشان را در جامعه بیشتر کنند زیرا ایجاد جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.

الهه عسگری مادر شهید رضوان نیز در این نشست با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش گفت: محمدمهدی در همه‌ی کارهایش اخلاص داشت، نسبت به مسائل مختلف خیلی با‌ گذشت و با محبت رفتار می‌کرد.

وی ادامه داد: محمدمهدی با توجه به عشق و محبتی که نسبت به آرمان‌های اسلامی کشورش داشت، به عضویت بسیج درآمد و پس از گذراندن دوره‌های تخصصی وارد گردان 121 امام علی (ع) شد و فعالیت خود را در یگان امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد.

مادر شهید رضوان یادآور شد: روز 16 آبان ساعت 8:45 محمدمهدی که در تیم اطلاعاتی حضور داشت، به همراه گشت امنیت و اطلاعات در راستای اجرای طرح «امنیت پایدار» به منظور برخورد با اراذل و اوباش و همچنین موادفروشان برای شناسایی وارد خیابان شهید کریمی واقع در میدان هرندی شد، این تیم گشتی با جمعی از اراذل و اوباش برخورد کرد و این جمع مانع عبور تیم امنیت شد که در نهایت درگیری بین آ‌ن‌ها رخ داد. اشرار با جسمی سخت به سر محمدمهدی ضربه وارد کردند، بعد از انتقال به بیمارستان در نهایت پس از سه روز به دوستان آسمانی‌اش پیوست.

مادر شهید رضوان درباره‌ی حس و حال محمدمهدی قبل از رفتن به ماموریت گفت: روز شهادت آقا امام حسن‌ عسکری (ع) با خانواده به سمت قم حرکت کردیم، در مسیر که بودیم از همسرم خواستم اگر ممکن است روضه بگذارد تا گوش دهیم، در ماشین همگی با هم همراه با مداح روضه می‌خواندیم و گریه می‌کردیم، چون روز شهادت امام حسن عسکری (ع) بود محمدمهدی خیلی حس و حالی معنوی داشت.

عسگری در پایان گفت: فرزند من با اعتقاد و باور و با تمام وجود این شغل را انتخاب کرد، همیشه نسبت به کارش آنقدر عشق و علاقه داشت که برای رفتن به ماموریت گویی پر می‌کشید و هیچ جور نمی‌توانسیتم مانع رفتنش شویم. متاسفانه بعضی ها فکر می‌کنند این جوان 19 سالش بوده و هیچ درکی نسبت به نظام و این مسائل نداشته درصورتی که همچین مسأله ای اصلا صحت ندارد. محمد من به خواسته خودش و به خاطر شهدا وارد این کار شد،  این برایم مهم است که همه بدانند واقعا با آگاهی وارد این شغل شد و برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام، فوق‌العاده احترام و ارزش قائل بود، بزرگترین آرزویش دیدن حضرت امام خامنه‌ای بود، همین طور این آرزوی بزرگ من هم هست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار