رضایی مطرح کرد؛

افزایش اعتبار سفارتخانه‌های ایران در اولویت کمیسیون امنیت ملی مجلس

«سفارتخانه‌ها به شدت در مضیقه مالی قرار دارند»؛ این موضوعی است که رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر آن تاکید دارد و بر این اساس از اهتمام کمیسیون برای افزایش اعتبارات وزارت خارجه در بودجه سال ۱۳۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۳۷۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ - 14December 2019

افزایش اعتبار سفارتخانه‌های ایران در اولویت کمیسیون امنیت ملی مجلسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگویی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ و منابع دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: وزارت امور خارجه و در رأس آن‌ها سفارتخانه‌های ایران در سایر کشور‌ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفارتخانه‌های ایران در صف مقدم مقابل دشمن قرار دارند بنابراین ماموریت‌های آن‌ها به دلیل کمبود منابع مالی نباید کنسل شود یا به تعویق بیفتد.

وی افزود: سفارتخانه‌های به موجب برنامه‌ها و ماموریت‌های ویژه‌ای که در دوران تحریم بر عهده دارند باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند، وزارت خارجه باید دیپلماسی اقتصادی را تقویت کند و نقش سفارتخانه‌ها در این مورد بسیار موثر است.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ هنوز در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی قرار نگرفتند، اما کمیسیون امنیت ملی مجلس اهتمام بسیاری برای تقویت اعتبارات وزارت امور خارجه دارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها