هزینه‌کرد سازمان بیمه نیروهای مسلح برای جانباز معروف منتشر شد

سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح در جوابیه‌ای از هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیون تومان برای مداوا و مراقبت‌های بیمارستانی یونس حبیبی، مداح جانباز خبرداد.
کد خبر: ۳۷۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ - 14December 2019

۵۰۰ میلیون تومان برای مداوای مداح جانباز هزینه کردیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، روز چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ خبری با عنوان «وضعیت نگران‌کننده مداح جانبازی که در کماست» مبنی بر اینکه سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح از پذیرش هزینه درمان یک جانباز، سر باز زده است در خبرگزاری فارس منتشر شد.

در این گزارش، ضمن انتشار عکس‌هایی از بیمار که وی را در حالت «کما» نشان می‌دهد، اعلام شده است، بیمه شده مذکور در خردادماه سال جاری برای پیگیری درمان خود، چند روزی به تهران سفر می‌کند و در این زمان به دلیل جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس و نیز مشکلات تنفسی و کاهش سطح هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود.

در این گزارش، از قول فرزند بیمه شده، نقل شده است که بیمه نیرو‌های مسلح تا ۲۰ آذره سال جاری هزینه‌های بیمه شده را متقبل شده و هزینه‌های بعد از آن را نمی‌پذیرد که به همین دلیل، بیمه شده به ازای هر شب ادامه بستری، سه میلیون تومان باید بپردازد.

به محض اطلاع مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح (ساخد) از خبر فوق، مراتب جهت پیگیری به ادارات کل استان تهران ابلاغ و به دنبال آن گروهی از کارشناسان و مدیران سازمان برای بررسی خبر منتشرشده، به بیمارستان محل بستری بیمه شده اعزام شدند.

جهت تنویر افکار عمومی موارد به شرح زیر اعلام می‌شود:

۱- سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح در هیچ زمانی، محدودیت برای مدت بستری بیمه شدگان خود لحاظ ننموده است. این سازمان در زمان بستری صرفاً بر روند بستری و نحوه ارائه خدمات به بیمه شده خود، نظارت می‌نماید.

۲- فقط پزشک معالج مجاز است بیمار خود را ترخیص نماید و هزینه بستری بیماران در مدت بستری تماماً به عهده سازمان است.

۳- بیمه شده مورد اشاره، درحال حاضر در وضعیت «کما» نیست. انتشار تصاویری از بیمار در وضعیت لوله‌گذاری‌شده همراه با گزارش مذکور، به دور از اخلاق حرفه‌ای است. انتظار می‌رفت، خبرگزاری محترم که پیگیر وضعیت این بیمه شده عزیز می‌باشند (والبته جای تقدیر دارد)، یکبار ابهامات خود را با سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح مطرح می‌کردند.

۴- سازمان بیمه خدمات درمانی ن. م با افتخار اعلام می‌دارد، برای بیمه شده مذکور در مدت همین بستری تاکنون، بالغ بر پنج میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) هزینه تقبل کرده است و هیچ محدودیتی برای تداوم دریافت خدمات، در هیچ سطحی برای هیچ بیمه شده‌ای به ویژه جانبازان معزز، وضع ننموده است.

۵- نزدیک به دوماه است که پزشک معالج بیمه شده، عدم نیاز به تداوم بستری وی در بخش مراقبت‌های ویژه را اعلام کرده‌اند؛ لیکن به هر دلیل، بستری ایشان در این بخش تداوم یافته است.

۶- بستری طولانی مدت در بخش مراقبت‌های ویژه، بخودی خود یک فضیلت نیست و عوارضی در کمین بیماران بستری شده در این بخش است که پزشکان را مجاب می‌نماید در اسرع وقت، بیماران خود را به سایر بخش‌ها منتقل نمایند. از جمله می‌توان به عفونت‌های بیمارستانی اشاره کرد که در حال حاضر به قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومند؛ لذا اصرار بر تداوم بستری بیماران در این بخش‌ها، در مواقعی که پزشک معالج حکم به ترخیص داده‌اند، به هیچ وجه منطقی نمی‌باشد.

۷- موضوعات دیگری مطرح است که در این مجال نمی‌گنجد.

۸- برای اینکه خیال عزیزان آسوده باشد عرض می‌شود، بیمار درحال حاضر در وضعیت بحرانی نیست و صرفاً نیاز به دریافت «خدمات توانبخشی» دارند که هماهنگی‌های لازم برای دریافت این خدمات در یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران فراهم شده است.

شایان ذکر است، سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح جهت رفاه حال بیمه شدگان خود، از تیرماه سال جاری هزینه ارائه «خدمات مراقبت‌های ویژه ((ICU در منزل)» را در تعهد گرفته است، تا علاوه بر کاهش ریسک‌های بستری در بیمارستان، امکان ادامه درمان بیماران نیازمند در کنار خانوادشان فراهم گردد. علاوه بر این، ارائه سایر «خدمات بالینی در منزل» به جانبازان و بیماران با شرایط خاص، از مهرماه سال جاری در تعهد این سازمان (ساخد) قرارگرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار