مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مردم ایران با شهدای هنرمند لحظه لحظه جنگ تحمیلی را لمس کردند

حجت‌‌الاسلام «حسین بیرانوندی» گفت: شهدای هنرمند کسانی بودند که در قلب درگیری حضور داشتند تا مردم کشورمان جنگ تحمیلی را لحظه به لحظه لمس کنند.
کد خبر: ۳۷۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ - 14December 2019

حجت‌الاسلام «حسین بیرانوندی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: اگر امروز ما فیلم‌های مستند و لحظه‌های جنگ و جبهه را در اختیار داریم و آن لحظات قابل مشاهده است، به همت مستند‌سازان دیروز دفاع مقدس است.

وی افزود: مستند‌هایی که جاودانه شدند و نسل جوان و آینده ما توسط همین مستندات خواهند توانست، دفاع دلیرمردان و حمایت شیرزنان کشورشان را ببینند و حس کنند. از جمله این مستندات می‌توان به مستند روایت فتح که با زحمات سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی اشاره کرد که با قلم توانمند و صدای پر احساسش و تصاویر نابی که تهیه می‌کرد، مردم را از لحظه لحظه جنگ مطلع می‌ساخت.

بیرانوندی گفت: شهدای هنرمند ما کسانی بودند که همراه رزمندگان در خط مقدم تا فواصل نزدیک دشمن می رفتند تا تصاویر ناب تهیه کنند و مردم بتوانند لحظه لحظه جبهه را لمس کنند و در جریان حوادث باشند. اینها کسانی بودند که در قلب درگیری حضور داشتند حتی در برخی از موارد جلوتر از رزمندگان بودند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان گفت: عکاسان مانند فیلمبرداران در اکثر مواقع حساس جنگ حضور داشتند و برای ثبت و شکار لحظه‌های ماندگار دفاع مقدس، خود را در معرض خطر می‌انداختند.

این مسئول گفت: مداحان با نوای خوش خودشان می‌توانستند حالات روحی رزمندگان را تغییر دهند قبل و بعد از عملیات به رزمندگان چنان روحیه‌ای می‌دادند که چند برابر توان خود می‌جنگیدند. مداحان با نواهای خود حماسه‌های عاشورایی و همچنین دلیرمردان ایرانی را به یاد رزمندگان می‌آوردند.

وی اضافه کرد: شهدای روحانی و هنرمندان تبلیغات، با هنر بیان و تبلیغات خود، فرهنگ دفاع مقدس و دفاع از خاک و ناموس و شرف و انسانیت را بین رزمندگان ترویج و گسترش می‌دادند. یاد خدا و تقویت روحیه اعتقادی رزمندگان که توسط روحانیون انجام می‌گرفت، باعث بالا رفتن توان رزمی رزمندگان می‌شد.

بیرانوندی خاطرنشان کرد: جای جای جبهه سراسر پر بوده از خطوط و نوشته های زیبای خطاطان شهید هنرمند، نوشته‌های از اشعار زیبا، ائمه و احادیث، کلام بزرگان که در جاهای مختلف و حتی در مسیر رزمندگان دیده می‌شد و باعث امید تازه و تقویت روحیه و محکم‌تر شدن ایمان آنها می‌شد. آنجا که نوشته شده بود (خسته نباشی رزمنده) خستگی را از جسم و جان رزمندگان بیرون می‌آورد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان متذکر شد: بنابراین از همین جاست که پی به اهمیت کار بزرگ شهدای هنرمند می‌توان برد که لحظات را ثبت کردند تا مبادا در آینده، بیگانه مزدور، جنگ را به نفع خود معرفی کند یاد و خاطره همه شهدای هنرمند ما گرامی باد.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار