معاون نیروی دریایی ارتش:

تهاجم به مرز‌های دریایی ایران برای دشمنان به توهم تبدیل شده است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش گفت: تهاجم به مرز‌های دریایی ایران با حضور همه‌جانبه سربازان ولایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی برای دشمنان به توهم و رویا تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۷۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ - 14December 2019

تهاجم به مرز‌های دریایی ایران برای دشمنان به توهم تبدیل شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش عصر شنبه در آیین افتتاح میدان امیردریادار شهید محمد ابراهیم همتی سمنان افزود: اقتدار نیروی دریایی روز به روز افزایش می‌یابد و آمریکایی‌ها با اقتدار این نیرو‌های ولایی از منطقه خارج خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حراست از آب‌های دریایی ایران در اولویت است و این‌مسیری است که فرمانده کل قوا برای ما ترسیم کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ایران برای جهانیان مهم است و در نظریه‌های مختلف تاکید شده است که ایران در قلب جهان قرار دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری آیین بزرگداشت شهید دریادار همتی نشان از ارادت مردم سمنان به شهدا است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریادار همتی با فرمان‌های اقتدارگونه خود کشور را از تجاوز به دریا‌های ایران ناامید کرد و در کنار رزم زمینی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، در صحنه دریا نیروی دریایی جمهوری اسلامی اقتدار خود را به نمایش گذاشت و نیروی دریایی رژیم بعث عراق گرفتار اقتدار سربازان ملت ایران شد.

امیردریادار کاویانی گفت: نیروی دریایی عراق با کارکنان ورزیده خود با تلاش دریادار همتی و یاران با وفایش نابود شد و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با جانفشانی خود جاودانه شدند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ساخت این میدان مهم و معنوی با عزم همگانی حاصل شد و اخلاق و معرفت شهید دریادار همتی باعث شد که اسم ایشان در دهه‌های مختلف برسر زبان‌ها باشد.

احمد همتی افزود: باتلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان این طرح ملی امروز افتتاح شد و از اعضای شورای اسلامی دوره گذشته و شهردار سابق در احداث این طرح هم تشکر می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه شهیدهمتی از شهدای ملی و روز نیروی دریایی به نام ایشان است ساخت این طرح ملی به صورت ویژه در دستور قرار گرفت.

همتی تصریح کرد: ساخت این طرح با نیت خالص و عزم همگانی است و فایده آن برای همه کشور خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: با هم‌رنگی و همدلی می‌توان برای توسعه کشور اقدام کرد و رواج تفرقه در جامعه دسیسه‌های شیطانی است.

همتی تصریح کرد: باید برای رونق روزافزون در جامعه همدلی گسترش یابد و، اما برخی‌ها نمی‌خواهند برای توسعه و عزت ایران اسلامی در کنارهم باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاورد‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید دریادار همتی بی‌نظیر است و دستاورد‌های ماندگار این شهدا شرایط جنگ را به نفع کشور تغییر داد.

همتی تصریح کرد: استان سمنان در زمینه‌های مختلف ظرفیت توسعه را دارد و با وحدت و همدلی زمینه رونق و آبادانی هموار می‌شود.

میدان شهید امیردریادار «محمد ابراهیم همتی» با حضور معاونان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مسوولان ارشد استان در شهر سمنان افتتاح شد.

برای اجرای این طرح ۴۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و ساخت طرح جدید میدان دریادار همتی در خرداد ۹۷ آغاز شد.
۳۹ سال پیش در هفتم آذر ۱۳۵۹ شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی با رشادت و جانفشانی‌های خود به عنوان فرمانده ناوچه قهرمان پیکان در عملیات مرواید، در جریان نبرد‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، نگهبان ابدی خلیج همیشه‌فارس و جاودانه تاریخ ایران شد.

شهید امیر دریادار همتی یکی از شهیدان دفاع مقدس و از اهالی سمنان است که در هنر، علم و عمل یک اسطوره بود، شاید نیروی دریایی دیگر به مانند او نخواهد دید و به پاس رشادت‌های این جوانمرد ایران زمین هفتم آذر، سالروز شهادتش، به عنوان روز ملی نیروی دریایی انتخاب شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار