مشارکت بازرگانان مصری و اماراتی در همایش توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین

روزنامه‌ای عبری نوشت که اخیراً شمار زیادی از تجار اماراتی، مصری و لبنانی در همایش تجلیل از شهرک سازی در قدس اشغالی و ایجاد ساخت و ساز در این شهر فلسطینی مشارکت داشته‌اند.
کد خبر: ۳۷۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ - 14December 2019
مشارکت بازرگانان مصری و اماراتی در همایش توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، روزنامه عبری «یدیعوت آحارنوت» چاپ فلسطین اشغالی از خیانتی دیگر به آرمان فلسطین خبر داد و نوشت که صد‌ها نفر از تجّار عرب اخیراً در نشستی که به منظورز بررسی دستاورد‌های عمرانی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برگزار شده بود، مشارکت داشته‌اند.
 
این روزنامه دیروز (جمعه) نوشت که در نشستی با عنوان «دستاورد‌هایی که «نیر برکات» شهردار سابق قدس در زمینه معماری و ساختمانی داشته» در دانشگاه هاروارد آمریکا برگزار شده، ۲۰۰ تاجر عرب از کشور‌های امارات عربی متحده، مصر و لبنان در این همایش شرکت کرده‌اند. در این همایش از شهرک‌سازی در قدس اشغالی تمجید شده است.
 
این در حالی است که یدیعوت آحارونوت به نقل از شهردار سابق قدس نوشت: «پیش بینی می‌شود که طرح جدیدی برای ساخت و ساز در مناطق شمالی و جنوبی کرانه باختری که هرگونه ساخت شهرک در آن غیرقانونی است، اجرا شود. طرحی که در صورت اجرا، این مناطق را به مراکز تجاری موفق برای فعالیت‌های تجاری به ویژه در دو بخش مسکن و گردشگری تبدیل می‌کند، همانند آنچه که ما در قدس انجام دادیم و امروز به این مرحله رسیده است».
 
سازمان ملل و بیشتر کشور‌های جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند. این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.
 
«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا ۲۷ آبان در ادامه حمایت‌های کشورش از اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین اشغالی گفت که واشنگتن سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده و اکنون معتقد است که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند.
 
دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از سال ۲۰۱۶ که بر سر کار آمده، چند تصمیم ضد فلسطینی و ضد سوری گرفته است که در نوع خود، بی‌سابقه بوده است. ترامپ علاوه بر به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سفارت آمریکا در تل‌آویو را به این شهر فاسطینی انتقال داد. او یک سال بعد، حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی سوریه را که سازمان ملل بر سوری بودن آن تأکید دارد، به رسمیت شناخت.
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار