ما قوی هستیم- ۴۶/

لزوم ورود محتواهای مرتبط با راهیان نور به کتاب‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها

سردار یعقوب سلیمانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ورود محتواهای مرتبط با راهیان نور به کتاب‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها گفت: یکی از استان‌هایی که در راستای اردوهای راهیان نور موفق عمل کرده، استان یزد بوده است.
کد خبر: ۳۷۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ - 14December 2019

عمده فعالیت های راهبان نور، برنامه های تربیتی استبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، سردار «یعقوب سلیمانی» فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: جهت و میل عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های راهیان نور، برنامه‌های تربیتی است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ورود محتواهای مرتبط با راهیان نور به کتاب‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: یکی از استان‌هایی که در راستای اردوهای راهیان نور موفق عمل کرده، استان یزد بوده است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از تدوین سند ملی اردوهای راهیان نور در کشور خبر داد و گفت: در این سند برای تمام دستگاه‌ها وظیفه تعیین شده چرا که در دفاع مقدس همه نقش داشتند و به ایفای وظیفه پرداختند.

سلیمانی با اشاره به اینکه بر اساس این سند مسئولیت راهیان نور در استان‌ها بر عهده استانداران است، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند کارها را بر اساس اصول و استانداردی که تعریف شده است پیش ببرد. 

وی با تاکید بر اینکه در بحث اردوهای راهیان نور باید روند به گونه‌ای باشد که مردم نقش‌آفرینی اصلی را بر عهده داشته باشند تصریح کرد: سال گذشته 22 استان اقدام به تعریف و اجرای سامانه ثبت نام اردوهای راهیان نور با خودروهای شخصی کردند و بحث فعالیت‌های فرهنگی و اردویی در منطقه به صورت متمرکز و گروهی انجام گرفت.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه سبک و سیاق اردوهای راهیان نور در مراسم رحلت حضرت امام خمینی(ره) اجرا شد، ادامه داد: خوشبختانه از جهت کمی و کیفی اقدامات بسیار خوبی با وجود تمام محدودیت‌هایی که داریم انجام گرفته است.

سلیمانی با بیان اینکه بحث گردشگری در حوزه فرهنگی و اردوهای راهیان نور به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته عنوان کرد: روزانه بین سه تا شش هزار نفر بین هرمز به عنوان شهری که بیشترین شهید را در کشور داشته در حال تردد هستند و با اقدامات صورت گرفته، بحث بوم گردی را در این منطقه ترویج کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال شناسایی هستیم که 50 تا 60 باب از منازل مردم به عنوان بوم‌گردی مورد استفاده قرار گیرد و بحث حمل و نقل هم توسط سه چرخه‌های همان منطقه انجام شود تا مردم آن منطقه از قبل این اقدام درآمدی به دست آورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها