انتقاد فرمانده سابق ارتش ترکیه از سیاست این کشور در قبال سوریه

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه با انتقاد از دخالت‌های کشورش در امور کشور‌های منطقه، عادی سازی روابط همه جانبه آنکارا - دمشق را تنها راه حل بحران سوریه و پیامد‌های آن در ترکیه دانست.
کد خبر: ۳۷۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ - 14December 2019

انتقاد فرمانده سابق ارتش ترکیه از سیاست این کشور در قبال سوریهبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «ایلکر باشبوغ» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه حفظ وحدت و حاکمیت سوریه را مسئله‌ای ضروری برای امنیت و ثبات ترکیه توصیف کرد.

باشبوغ در گفت‌وگو با روزنامه ترکیه‌ای «سوزجو»، آنکارا را به عادی‌سازی روابط همه جانبه با سوریه و دولت قانونی این کشور دعوت و تأکید کرد که این امر، تنها راه برای حل بحران سوریه و پیامد‌های این بحران برای ترکیه است.

این مقام سابق نظامی در ترکیه تاکید کرد: «آنکارا باید از دخالت در امور دیگر کشور‌ها و به خصوص کشور‌های همسایه اجتناب کند.»

ترکیه در طول بحران سوریه همواره از گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه حمایت کرده است. ارتش ترکیه از ۹ اکتبر (۱۷ مهر) هم عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرد.

این عملیات بعدا با توافق میان ترکیه و روسیه متوقف شد، اما حضور نیرو‌های ترکیه‌ای در بخش‌هایی از شمال سوریه در قالب گشت‌های مشترک با روسیه همچنان ادامه دارد. گروه‌های حامی حقوق بشر با استناد به گزارش‌های میدانی و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نیرو‌های ارتش ترکیه و به خصوص هم‌پیمان‌های آنکارا در گروهک تروریستی «ارتش آزاد» را به نقض حقوق بشر و کشتن و شکنجه غیرنظامیان متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها