هنیه با اردوغان دیدار کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس‌جمهور ترکیه ضمن دیدار با یکدیگر در استانبول، درباره مسایل مهم منطقه از جمله قدس بحث و تبادل‌نظر کردند.
کد خبر: ۳۷۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ - 14December 2019

هنیه با اردوغان دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که اوایل هفته گذشته در رأس یک هیأت فلسطینی به ترکیه سفر کرده بود، امروز (شنبه) با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبسایت «حماس»، دو طرف در این دیدار درباره مسایل مختلف از جمله قدس اشغالی و حادثه آتش‌سوزی مسجد الاقصی و همچنین نقش ترکیه در حمایت از فلسطین رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به انتخابات فلسطین و تلاش‌های حماس برای پایان دودستگی میان فلسطینیان بحث و گفتگو کردند.

هیأت حماس در دیدار با اردوغان با اشاره به شرایط انسانی سخت در غزه در جریان محاصره آن، از مواضع ترکیه در قبال موضوع فلسطین تمجید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس روز شنبه در سخنانی در ترکیه رابطه این جنبش با ایران و حزب‌الله لبنان را خوب توصیف کرد و گفت که مذاکره با آمریکا با توجه به دولت فعلی و سیاست‌های این کشور «غیرممکن» است. 

هنیه اوایل هفته گذشته سفر خارجی خود را آغاز کرد و از مصر وارد استانبول شد. این اولین سفر خارجی اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار