مسول امور بانوان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

زنان در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان جانفشانی کردند

«اسما دهقان» گفت: زنان جامعه ما در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان در راه عزت و اعتلای نظام جانفشانی و فداکاری کردند.
کد خبر: ۳۷۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ - 15December 2019

زنان جامعه ما در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان در راه عزت نظام جانفشانی کردند«اسما دهقان» مسول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: زنان جامعه ما در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان در راه عزت و اعتلای نظام جانفشانی و فداکاری کردند، با تهاجم سراسری دشمن به ایران بانوان غیور و زنان شجاع کشورمان از بذل مال، جان، فرزند، همسر، پدر و برادر دریغ نورزیدند.

وی گفت: راه اندازی ستادهای امداد و درمان در شهرها و ایجاد ستادهای جمع آوری کمک های مردمی در مساجد و مدارس و حضور در عرصه های فرهنگی، تبلیغی، تجلیل و تکریم مقام شهیدان، عیادت مجروحان و سرکشی از خانواده های شهدا، اسرا و رزمندگان و شرکت یک پارچه در تشییع پیکر شهیدان، صبر و بردباری در مقابل شهادت، مجروحیت و اسارت عزیزان و تحمل دوری آنان به دلیل حضور چند ساله در جبهه ها نمونه های از نقش زنان ایران اسلامی در دفاع مقدس است.

دهقان بیان داشت: در استان سیستان و بلوچستان که از حساسیت بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است نقش زنان مسلمان اعم از شیعه و سنی در دوران انقلاب و دفاع مقدس بسیار برجسته بوده است.

این مسئول در خصوص درگذشت خواهر شهید «حسن قوچ اسماعیلی» ادامه داد: «طیبه قوچ اسماعیلی» خواهر شهید، نمونه بازری از فعالان ستاد پشتیبانی جنگ در استان سیستان و بلوچستان بود، وی با فعالیت در مکتب نرجس زاهدان از اولین بانوان خدمت گذار به انقلاب و دفاع مقدس در زاهدان بودند. مرحومه طیبه قوچ اسماعیلی در کنار تمام این فعالیت ها آب و آیینه و قران را بدرقه راه برادرش کرد و سالها در حسرت دیدار برادر ماند تا بعد از سی و اندی سال استخوان های برادر جوانش را در آغوش کشید، این بانو بزرگوار بعد از شهادت برادر، زینب وار در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بر میداشت.

این مسئول بیان داشت: این خواهر شهید با تاسی به مقام و سیره حضرت زینب (س) آرمان عاشورایی برادر شهیدش را پاس داشت و همواره از مشوقان خانواده شهدا برای فعالیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود. 

وی در پایان درگذشت این بانو بزرگوار را تسلیت گفت و برای آن مرحومه غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و ارج مسئلت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار