در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش سرلشکر موسوی به فضاسازی رسانه‌های بیگانه درباره تجهیزات ارتش

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به فضاسازی رسانه‌های بیگانه درباره تجهیزات و ادوات نظامی مورد استفاده در ارتش واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۷۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ - 15December 2019

دشمنان می‌توانند به روز بودن یا به روز نبودن تجهیزات ما را امتحان کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه دوره رزم مقدماتی دانش‌پژوهان آموزشگاه‌های ارتش، با اشاره به فضاسازی رسانه‌های بیگانه درباره تجهیزات و ادوات نظامی مورد استفاده در ارتش، اظهار داشت: ادوات ارتش در معرض دید ملت قرار دارد و شما خبرنگاران هم بیش از سایرین، این ادوات و تجهیزات را مشاهده کرده‌اید. پس مردم باید قضاوت کنند که آیا ادوات ارتش ادواتی فرسوده است یا اینکه توانایی مقابله با هر دشمنی را دارد.

وی افزود: ما از دشمنان دعوت نمی‌کنیم، ولی اگر آن‌ها می‌خواهند متوجه به روز بودن یا به روز نبودن تجهیزات ما شوند، می‌توانند امتحان کنند؛ هرچند که چندین مرتبه هم امتحان کرده‌اند و ضربه‌اش را هم خورده‌اند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: البته ما هیچ‌وقت سرمایه‌ای را که داریم دور نمی‌ریزیم؛ چرا که این سرمایه‌ها، سرمایه‌های ملت هستند و ما اگر بتوانیم تا آخرین گلوله از یک تانک استفاده کنیم که توانایی مبارزه در میدان دارد، این کار را انجام می‌دهیم.

سرلشکر موسوی گفت: ما برای یک ریال پول ملت هم ارزش قائل هستیم و از آن کشور‌ها نیستیم که پول ملت را بگیریم و دور بریزیم. برخی کشور‌ها صد‌ها میلیارد دلار پول ملت‌شان را صرف تجهیزاتی می‌کنند، اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند؛ میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کنند تا از آسمان کشورشان حفاظت کنند، اما می‌بینند که از همان آسمان همه چیز عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه ما از تجهیزات‌مان نهایت استفاده را می‌کنیم و هر کدام را که بتوانیم بهینه می‌کنیم و ارتقا می‌دهیم، افزود: اگر قرار باشد سازندگان اولیه بخشی از تجهیزات ارتش که از قبل از انقلاب مانده، امروز این تجهیزات را ببینند، حتماً تعجب خواهند کرد.

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: به‌روزرسانی، ارتقا، نگهداری صحیح و استفاده حداکثری، راهبرد ارتش در قبال آن دسته از تجهیزات ارتش است که از زمان قبل از انقلاب باقی مانده است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران هر آنچه را که نیاز داشته باشد می‌سازد، گفت: ارتش برای مواجهه با تهدیدات جدیدی که در دنیا به وجود آمده، تجهیزات و ادوات مورد نیاز را خودش طراحی و تولید می‌کند.

وی بیان کرد: امروز انواع و اقسام تجهیزات ارتش اعم از تجهیزات پدافندی، زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها، موشک‌ها، اژدرها، هواپیما‌ها و انواع تجهیزات زمینی در داخل کشور طراحی و تولید می‌شود.

فرمانده کل ارتش با رد ادعای دشمنان مبنی بر فرسوده بودن تجهیزات‌ ارتش گفت: اگر هم دشمنان فکر می‌کنند که با چنین ادعاهایی، ما اموال ملت را دور می‌ریزیم و این سرمایه‌ها را از خودمان دور می‌کنیم، بدانند که ما چنین کاری نخواهیم کرد.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: ما نه علاقه به جنگ داریم و نه دعوت به جنگ می‌کنیم، اما اگر دشمنان ما بخواهند، می‌توانند در میدان جنگ، توان تجهیزاتی و قدرت جوانان ما را آزمایش کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بحث بودجه بحث جدیدی نیست، گفت: در فصل بودجه، همه سازمان‌ها شروع به بحث کردن راجع به بودجه می‌کنند و همه به دنبال این هستند که اثبات کنند نیازشان بیش از آن چیزی است که برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه اعتراض سازمان‌ها به بودجه پیش‌بینی‌شده برای آن‌ها، موضوعی کاملاً طبیعی است، افزود: دشمنان دائماً در کشور ما به دنبال این می‌گردند که مثل مگس، زخمی را پیدا کنند و بر روی آن بنشینند؛ بنا بر این شنونده باید عاقل باشد و بداند که دشمنان با چه منظوری مباحثی را مطرح می‌کنند.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: البته متن کامل صحبت‌های امیر سیاری درباره بودجه منتشر شده و اگر این صحبت‌ها در کنار متن منتشره توسط رسانه‌های معاند قرار بگیرد، گاف آن‌ها کاملاً مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها