مجتهد زاده در مراسم رونمایی از 8 عنوان کتاب جدید:

نقش زنان در دفاع مقدس باید به درستی تبیین شود/ بازگو کردن خاطرات دفاع مقدس کمتر از شهادت نیست

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با دعوت از تمام کسانی که در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند، گفت: بازگو کردن، ثبت و روایت خاطرات دوران دفاع مقدس یکی از نیازهای امروز جامعه است.
کد خبر: ۳۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 31December 2014

نقش زنان در دفاع مقدس باید به درستی تبیین شود/ بازگو کردن خاطرات دفاع مقدس کمتر از شهادت نیست

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در مراسم رونمایی از 8 عنوان کتاب جدیدالتالیف که صبح امروز در سازمان هنری و رسانهای اوج و با حضور برخی از همسران فرماندهان دفاع مقدس، نویسندگان و مولفین کتابها و نیز برخی از شخصیتهای ادبی و فرهنگی برگزار شد، گفت: ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس توسط خواهران و زنانی که خودشان یا در جبهه ها حضور داشته اند و یا به عنوان همسران و مادران شهید در آن دوران نقش آفرین بودند یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز ما است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نقش آفرینی زنان افزود: زنان ما در دوران پر تلاطم دفاع مقدس با ارجح دانستن منافع ملی بر احساسات و منافع فردی به حق یکی از موثرترین عناصر در پیروزی ملت ایران بودند.

مجتهد زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده اند این زنان بودند که سرود جنگ را نواختند تصریح کرد: زنان ایثارگر ما در دوران دفاع مقدس با صبری که در فراق همسران و پسران خود تحمل کردند خالق یک جریان سازی و گفتمان سازی شدند که همین موضوع پیروزی ثمر بخش ملت ایران در دوران دفاع مقدس را نوید داد و همین موضوع درامداد پشتیبانی و کمک های مالی بروز و ظهور داشته است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان تاکید کرد نکته ای که باید به درستی پرداخته و تبینن شود روحیه ایثار و فدارکاری زمان ما در دوران دفاع مقدس است چرا که امروز برخی از افراد با طرح این سوال که چرا بعد از گذشت این همه سال از دوران پرتلاطم دفاع مقدس سخن می گوییم سعی در کمرنگ ساختن ایثار و فداکاری های همسران و مادران ما در دوران دفاع مقدس دارند.

مجتهد زاده با بیان اینکه با ثبت و ضبط خاطرات خواهران و برادران ما در دوران دفاع مقدس باعث مستندسازی این خاطرات در تاریخ ایثارو حماسه این ملت می شویم افزود: مقام معظم رهبری از دوران پرشور و حماسه دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه یاد میکنند که باید گفت این گنجینه میتواند هویتساز، تاریخساز و قابل استخراج برای نسلهای کنونی باشد و به همین دلیل از کنار این موضوع به سادگی نمیتوان عبور کرد و جا دارد که این گنجینه دراختیار نسل جوان قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت خودباوریها و ایثار رزمندگان در طول تاریخ دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دشمن داده نشد، ادامه داد: رزمندگان ما زمانی که در حول پرچم ولایت و اسلام و با اعتقاد به خدا در صحنههای نبرد حاضر شدند؛ علاوه بر پاسداری از ارزشها، حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند و این درس بزرگی برای نسل حاضر است تا تمام استعدادهای خود را در پیشرفت کشور به فعلیت برسانند.

رییس سازمان نشر آثارو مشارکت زنان تصریح کرد: همه افرادی که در دوران 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند بر اساس وظیفهای که در انتقال مفاهیم پرارزش دفاع مقدس برای نسل حاضر دارند؛ باید به ثبت و ضبط خاطرات بپردازند  و این موضوع به عهده همه ما است یعنی هر کسی که قلمی دارد و یا افرادی را میشناسد که در آن دوران پرافتخار حضور داشتهاند باید به ثبت و ضبط خاطرات بپردازد چرا که بازگو کردن خاطرات برای نسل حاضر کمتراز شهادت نیست.

وی در پایان با اشاره به حماسه 9 دی و هفته بصیرت دینی گفت: نقش بسیار بزرگی را که مادران و همسران شهدا در به ثمر رسیدن این انقلاب دارند که نمونه ای از آن را در حماسه 9 دی مشاهده کردیم باید به عنوان یک سبک زندگی اسلامی و ایرانی دردفاع از اصول و ارزش های دینی تبیین و معرفی  شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار